Wednesday, May 20, 2015

Hej hopp gummisnopp!

Hej hugg analplugg!


Här svänger det i humöret och tankarna. Idag har det gått rätt bra att vara Hanna. Inte så ofta så tummen upp! Soc skjutsa tillbaka mig till behandlingshemmet idag. Hade extrem ångest i bilen på väg hit. Gjorde riktigt ont i hjärtat, kändes sorgligt och plågsamt. Det släppte dock när vi kom fram alla var så trevliga och kom och hälsa och krama om mig. Kändes välkomnande att komma hit igen men ändå jobbigt och svårt. 

Fick inte vara kvar längre psykhuset i Jönköping. Det kom in nån dåligt påläst hobbyläkare på beroendeavdelningen (där man avgiftas) där jag av någon okänd orsak låg och sa att mitt behov av att avgiftas hade blivit uppfyllt och att jag skulle bli utskriven. Jag hade innan detta inte brukat någon form av droger eller alkohol så hon prata rent utav i nattmössan. Vidare sa hon att ingen skulle hjälpa mig att komma till sjukhuset i Karlstad så att jag kunde få hjälp. Låg på avdelningen en vecka utan att någon ville hjälpa mig. Ingen ville prata med mig eller kolla på mina mediciner. Fick inte träffa någon läkare från det jag blev inlagd tills det jag blev utskriven. Den läkaren tyckte att självmordstankar var något man skulle bara lära sig hantera själv och inte söka till psyket för. 

Blev hämtad av personal i behandlingen i tisdags. Hade bett mamma komma och hämta mig så jag fick åka hem en vecka och landa lite med tankar och ångest innan jag skulle kastas in i terapi på hemmet. Hos mamma lyckades jag vända båten till det positiva. Väljer ännu en gång livet. Dock så fruktansvärt trött på att kämpa emot mina demoner som verkar ha som mål att förgöra mig. 

Idag har jag suttit i möte med soc och personalen här. Städade sen rummet, bytte sängkläder, sydde lite, duscha och måla naglarna. Känns gött att få så mycket gjort. Även kopplat in mina högtalare jag tog med mig hemifrån. Nu kan jag äntligen spela lite musik.




Söker efter sommarenNär vintern är på insidanLetar förgäves efter den där jag varInnan det svarta komDet svarta som tog överSom inte ska få vinnaSom inte vannÅ du eviga bergochdalbanaOm bara någon kunde säga att allt kommer bli bra

No comments: