Sunday, April 26, 2015

Hej hopp gummisnopp!

Snart vart här på behandlingshemmet i tre veckor. Vill påstå att det går framåt. Kämpar på med att komma in i gruppen som är här. Är inte så lätt jag stänger in mig på rummet rätt mycket för haft sån onödig ångest sen jag kom hit. Har inte riktigt kunnat släta ut vad den står för. Känner att jag borde göra mer hela tiden. Kan inte slappna av och se till att jag faktiskt är nykter och drogfri och är på rätt plats för att lära mig hur jag ska kunna fortsätta med det. Sover så mycket också, förra veckan var det en dag jag sovmiddag tre gånger. Sovit mycket det senaste månaderna upp till 20 timmar om dygnet och det är väl i depressionens tecken. Man är ju samma människa även fast man byter miljö, jag hade väl hoppats att jag skulle orka mer när jag kom hit, men icke.

Är i alla fall med på att viktigt på dagarna. Terapigrupp har vi varje dag 2 timmar. Sen enskilda samtal med två olika terapeuter. Nästa vecka är det maratonterapi och då har vi några heldagar. Hoppas det kommer gå bra, att jag inte blir för trött.. Grupperna är intressanta känns som att man lär sig något om sitt beteendemönster. På torsdagar är det återfalls preventionsgrupp det är nyttigt för man blir väldigt medveten om hur tankarna kan gå innan ett återfall, sånt man inte tänkt speciellt mycket på innan.   

Förra helgen var vi iväg på äventyrsbad i Skövde det var rätt kul. Igår var vi och åkte gokart i Jönköping och det var svinsköj. Körde svinsnabbt (enligt mig) och sladda i svängarna för det regna ute och blev halt. Hade en två finaler jag kom i B final och kom tvåa!! Fick till och med stå på prispall. På helgerna är det alltid någon aktivitet som villan står för, som är frivillig dessutom. Tycker det är kul och det för oss i gruppen lite närmare varandra.

Har även fortsatt att sjunga hos sångpedagogerna i Jönköping på fredagar. Det är så härligt blir så lycklig efteråt. Just nu sjunger jag Himlen är oskyldigt blå och Gabriellas sång. Blir veckans höjdpunkt. 

Åkte med tre andra härifrån till en kyrka i morse och gick på gudstjänst. Var mysigt och lugnt. Gillar att gå i kyrkan, tycker man får sinnesro. Har börjat jobba i de 12 stegen, detta är inget tolvstegshem men jag hade med mig böcker hit. Är nu på nummer två. Har lite svårt att ta mig tid till att jobba men när jag väl gör det känns det riktigt bra. Man lär sig så mycket om sig själv. När man är klar kan man se mönster i sitt sätt att tänka om sig själv, livet, sitt beroende och andra. För man upp sina misstag i ljuset så kan man sen försöka förlåta sig själv för det man gjort. Det ges även en chans att gottgöra dem man skadat. Sista steget så försöker man föra budskapet om ett andligt uppvaknade vidare. Fina steg tycker jag, försökt göra stegen förut men inte kommit igenom alla. 

Har gjort ett gäng nya spellistor på Spotify om någon är sugen på lite schysst musik. 

  • Lyckliga gatan
  • Cut the crap 
  • Elephant 
  • Skinny love
  • ABC 123 
  • I'm good
  • Breathless 
  • Joy
  • Tjena syrran
  • Imma be me



Saknar min bästa Lucky från Oakland, Kalifornien.

Bilder från Miami, aldrig vart så lycklig som med denna människa. Inte setts sen April 2013..









No comments: