Thursday, October 2, 2014

HEJ HEJ BLOGGEN

WUZ GOOD IN THE HOOD?


Jag sitter i skolan nu och gör ett litet inlägg. Ska snart ha mentorssamtal med mamma och en lärare. Ingen aning om vad som händer ikväll eftersom jag idag i skolan har gjort klart alla min läxor. Kan hända att jag laddar vattenpipan och tar ett litet bloss i min ensamhet. Är sugen på att åka till mora i helgen och hälsa på en vända men plånboken ser minst sagt tunn ut.

Det vankas en flygtripp till USA inom kort. Hittade schyssta biljetter för runt 5000 papp. Tagit ett litet lån av kusinen, men jag har lovat och svärt på att betala igen 1 lax i mån. Ska hälsa på min kära vän Lucky och det ska bli så förbannatjävlasmäll kul! Han bor i Oakland innanför San Francisco där jag bodde 1 år när jag var Au pair i där. Har inte så bra minnen från den sista tiden där när organisationen höll på och klippa mitt visum för familjen ja jobbade hos ljög ihop en massa skit om mig. Menmen, Can't wait. Seriously. Ska bli så kul att få komma tillbaka till landet i mina drömmar. Vill inget hellre än att flytta till Santa Moncia i Los Angeles. Det är min dröm. Försöker spara pengar men det är det svåraste jag vet. Inte riktigt min grej jag är en riktig slösa. 

Skolan går bra, förutom att jag är så fruktansvärt trött mest hela tiden. Vart och lämnat blodprover på sjukhuset kanske lider av en simpel vitaminbrist, vilket jag nästan till och med hoppas det skulle vara så gött och bara proppa i sitt ett piller och kanske till på köpet bli lite piggare. Det visar nog sig snart, om inte annat är det väl för att jag är stressad över en massa uppgifter och grupparbeten. 

Fått en diagnos nu också, är bipolär typ 2. Det kändes gött att få svar, det gör att jag kan tänka tillbaka på en del grejer i den förflutna, se ett sammanband och kunna förlåta mig själv. Likväl som det är tungt, den kommer följa med mig och jag måste på något sätt bli vän med min diagnos, vilket inte är det lättaste kan jag lova. 


Hasta La Vista Amigos
Ha en underbar helg XoXo 
Gossip Hanni

No comments: