Monday, January 19, 2015

Gick bra att vara hemma hos mamma på permission. Det ända som var tungt var att faktiskt komma tillbaka till sjukhuset.. Idag har jag snackat lite med sjukhusprästen och även haft ett samtal med psykologen här. Fick lite uppgifter att skriva till nästa gång och även lite tips och råd på hur man ska tänka när ångesten drar över en. Kändes smått givande även fast mötet började med att han väckte mig ur min skönhetssömn. Hade totalt glömt bort att vi skulle ses idag. Spenderat ganska mycket tid ute i soffan i det allmänna rummet idag. Har var fett chill, bara prata strunt med de andra patienterna. 

Börjat sätta upp lite mål med livet, mest för att komma vidare ur den här svackan. Känner att jag sakta börjar klättra mig uppåt. Har även satt ett par mål med behandlingshemmet. Hade varit guld att kunna sluta röka och gå ner 30 kg men det är väl lite att ta i antar jag. En sak i taget, ta det lugnt, det viktigaste först, gör det enkelt och lev och låt leva är det jag ska ha i baktanke. 

Nu blir det middag här på psykhuset och sen en lugn måndagskväll. Kanske kika lite på nån serie och mys ner sig i sängen. Längtar efter en nystart nu, det kryper nästan lite i kroppen.

En gång så blå
Då så små
Förr så liten
Nu så stor
Vem vände på myntet
Var det du,
eller var det kanske jag?



Tips på serie: Breaking Bad
Dagens låt: Money Trees- Kendrick Lamar
Dagens app: wish ( kung shopping)




bild från i sommarsolen



1 comment:

Beas blogg said...

Jag har också varit inlagd på psyk så att jag vet hur det är. Vet hur segt det är på avdelningen. Det är ju bra att du sätter upp mål. MItt tips är att det ska vara små också utöver de stora. Ha det bra och keep on blogging.