Monday, January 12, 2015

Hej hopp gummisnopp
Sitter inlåst på psykhuset i Karlstad. Har förbannad tråkigt. Vart här sen förra fredagen. Vill bara hem. Trött på personalen, allt de sterila, hur det luktar, den obekväma sängen, ärligt så är jag less på allt som har med sjukhus att göra. Det gör ont i mig att vara här, att se alla som mår så dåligt. Försöker verkligen att fokusera på mig själv just nu, att jag ska bli frisk. Även fast alla sjuksköterskor och doktorer vet att jag kommer aldrig bli frisk, aldrig bli hel. Kommer aldrig bli fri ifrån mig själv. Visst finns det vissa mediciner som kommer hjälpa lite på vägen. Jag behöver dock mer än mediciner och några veckor på psyk för att må bra.


Är rädd, glad, nervös inför det som snart kommer  bli min nya verklighet. Där kommer jag få professionell hjälp med både psykisk ohälsa och missbruk. Behandlingshemmet ligger i Mullsjö nära Jönköping. Ska detta bli min vändning i livet eller ännu ett misslyckande?
Det återstår till att se.,.


xoxo
Gossip Hanni




1 comment:

sofie said...

vad bra att du ska få hjälp! du fixar det! <3