Tuesday, March 1, 2016

Mår helt okej och det känns skönt, är varken upp eller ner idag och det är verkligen ovanligt. Vilken dag. Känns som den gått väldigt fort och hunnit med mycket. Började stadigt med att vakna upp från 15 timmars sömn. Väl behövligt efter gårdagens besök i Kristinehamn där jag träffade Jonte min kompis en sväng och även mamma. Vi på boendet gick och käka lunch idag, det var trevligt. Tog en caesarsallad och lite mineralvatten till det, ingen cola idag heller (4:e dagen utan coca cola). På eftermiddagen ringde jag en massa samtal bland annat till soc. Försöker planera ihop men framtid. Har ett möte i morgon hos min kurator och ett möte på torsdag med soc. Känns bra att se folk i ögonen och få hjälp med vad som är min väg framåt i livet.


På kvällen efter jag städat hela övervåningen så gick jag ner ni köket och slängde ihop köttbullar på 2 kg färs och sen fick jag lite hjälp med det hemmagjorda moset för hann inte riktigt med. Vispa ihop en brunsås och ställde fram en burk lingonsylt, blev gött mos alltihopa och som plus i kanten fick jag hjälp med disken. Efter jag var klar med maten tänkte jag slappa i soffan och se film men blev inte riktigt så. Suttit fastklistrad i telefon några timmar och letat snygga kläder. Slutade med att jag beställde två stycken leggings från Adidas i svart med tryck i vitt. När jag behövde smakråd så frågade jag min syster Sara och fick då höra att Adidas var ute men jag kunde faktiskt inte bry mig mycket mindre. Jag som inte har ett ända märkesplagg i princip kanske dags att börja nu med lite kvalité istället för kvantitet..


Ska försöka gå och lägga mig tidigt idag, klockan är snart halv 10 och vart trött i flera timmar. Blir nog till att sätta på filmen Little miss Sunshine innan ett litet tag. Hoppas alla haft en bra vecka hittills och fortsätter med det.


xoxo Gossip Hanni

Dagens låt: Simma eller sjunk- Mange Hellberg














No comments: