Sunday, February 28, 2016

Small int nå idag. Inte ens en jätteliten smäll som utlovat.. Hamnade inlagd på psyket i Karlstad istället och spenderade natten där. Tillbaka på stödboendet nu. Däremot kommer jag planera in så det kommer att smälla framöver, för jag är så grymt taggad på det.


Har förövrigt ett pissdag och vill kräkas på mänskligheten och framför allt på mediciner. De kan inte sätta in någon medicin alls för jag har för höga levervärden. Inte för att jag är speciellt sugen på att lägga till något överhuvudtaget.. Antar att jag måste ge vika så småningom och låta mig bli förgiftad av små vita jävulspiller... Usch va negativ jag är. 


Thursday, January 15, 2015

Under alldeles för lång tid har ångesten fått styra mitt liv, styrt mig ner i det svarta. Där i det svarta har tankarna gått i 140 km/h och aldrig verkat vilja ge upp med att få mig till att inse att döden är bättre än livet själv. Alkoholen har druckits efter impulsbeslut och förstört så enormt mycket. Under på tok för många år har mediciner, som jag stundtals har knaprat på för skojs skull eller för att glömma och slippa känna, minimerat min personlighet. 

Nu är det dags att vända skutan. Jag är den ända som kan göra mig fri. Fri som en fågel som flyger över havet blå. Fri från det jag anser att jag gjort fel. Intalar jag mig själv att jag är förlåten för mina synder, sådant som ingen kan göra ogjort så har jag kommit en lång väg. Nu måste jag ta steget framåt, även fast det gör att jag kan falla ner igen. Orädd, med ryggen rak och huvudet högt ska jag börja klättra upp ur den här otrygga brunnen. Nu ska jag försöka få huvudet över kanten, kanske skymta en sol, en äng med gräs men främst ska jag se, med mina små gröna ögon att friheten finns där.

Dagens låt: Wanna Believe- Katy McAllister 

xoxo
Gossip Hanni





No comments: