Thursday, February 25, 2016

Lagat kycklinggryta och bulgur idag till hela huset, blev faktiskt lyckat. Verkade vara någorlunda uppskattat. Äntligen fått tillbaka lusten att laga mat. Under tre år i depression har jag haft noll glädje för matlagning. Förra veckan gjorde jag vegetariskt wook och nudlar fick tipset av lillasyster Sara. Tänkte dela med mig av receptet, men det bästa är att bara slänga i det man tycker är gott tycker chef Hanni. 


Kycklinggryta 4-5 pers (lchf vänlig om man skippar bulgur):
1 kg kycklingfilé, skärs i små bitar
En halv citron (pressas)
5 dl grädde
En bit ingefära (pressas)
Två vitlöksklyftor (pressas)
En massa chiliexplosionkrydda
Salt
Paprikapulver
Eventuellt maizena

Bulgur:
Fräs 1 hackad lök i smör
Häll i vatten och en buljongtärning
Tillsätt bulgur
Gör som paketet säger ang minuter

På söndag ska jag åka till en tattoostudio och gadda mig. Är så sjukt överdrivet taggad. Har ungefär 80-90 bilder i telefonen i min tattoo-mapp  på idéer jag vill genomföra. Det ända som stoppar mig är väl det ekonomiska. 


Haft rätt tråkigt det senaste dagarna, vart rastlös för inte haft något att göra. I morgon ska jag i alla fall försöka komma iväg och simma lite. Även kollat en massa serier, kollat igenom hela LOVE på netflix, den va fan rätt schysst asså. Kollat på Ack Värmland också och fnissat som en liten 12 åring.  


Känns lite drygt att det är helg igen inom kort, inget fan av veckoslut eftersom det är då som jag har som mest drogsug, men får försöka härda ut den här helgen också. I morgon har jag 1 mån nykter och drogfri så det tycker jag är positivt.


Dagens låt: Ayy ladies- Travis Porter, Tyga


Over and out
Puss och smek på örat
Xoxo Gossip Hanni

















No comments: