Friday, July 13, 2012

Tror inte jag berättat om Atlantic City riktigt än. Åkte dit i fredags natt med Denise, Martina och Ashling efter vi vart ut i Clarendon och gått på en klubb som heter Ballroom. Vi anlände kl 6.00 på morgonen och jag var supertrött efter att inte sovit något och kört hela natten. Parkerade bilen, borstade tänderna, satte på mig myskläder och gick till stranden. Vi var först dit, inte en kotte där, slocknade någon timme i stekande sol.

Vaknade upp och mådde mer eller mindre förjävligt. Hade sand och dreggel i hela ansiktet och så hade sminket runnet så det brände i ögonen. Men tuff som man är så borsta jag av sanden och gick med brudarna för att käka lite lunch. Vi mötte även upp Denises vän från New York City som vi träffa i Miami, riktigt snäll kille.

Hade en riktigt fin dag på Atlantic Citys boardwalk, hoppa ner några vändor i havet som för övrigt var riktigt varmt och sedan satt på vi en Beach Bar och drack lite drinkar innan vi drog oss till hotellet.

Har aldrig sett ett sådant stor och häftigt hotell, vi frågade några och de sa att Borgata är ett av det bästa  och dyraste hotellen. Det var som en egen liten värld där inne med ett tio toal resturanger, ett shoppincenter, casions, pool, klubbar, barer osv. Vi bodde på näst högsta våningen och hade utsikt över havet och hela Atlantic City.

Vi förfesta på rummet så alla var packade innan vi ens ätit middag. Denises vän hade med sig 1000 kr vin och svindyr Vodka. Gratis är gott sa au pairerna och klunka i sig fortare än kvickt. Han bjöd oss på middag och lite mera vin och sen blev det klubbande. Dansa hela natten, lyckades tappa bort allihopa, spenderade någons stackares pengar i casionot men förlora alltihopa och än idag undrar jag hur i hela friden hitta vägen tillbaka till rummet. Ramla in där runt 6 på morgonen efter att blivit utslängd från en av klubbarna för att jag somnat.

Dagen blev jag väckt vid kl 10 för att vi måste packa våra saker och checka ut. Jag var inte helt och hållet nykter när jag vakna så gick väldigt slött. Som tur var spenderade vi resten av dagen utomhus sovandes på solstolar och tog några dopp i poolen. Vi rullade hem igen vid 17 på eftermiddagen, tog väldigt lång tid att komma hem eftersom det var kö nästan hela vägen.

Allt som allt en oförglömligt sjukt kul resa!
-

 Vart en rätt bra vecka, mycket jobb och långa dagar. Har tagit med kidsen till poolen nästa varje dag, det är för varmt för att vara utomhus och göra något annat. Vart ut med tjejerna varje kväll också, vattenpips-baren, Clarendon, en pizzeria i fox mill, au pair möte i ondsdag och igår var vi ut i Fairfarx på puben. Fullt upp, för lite sömn med en massa skoj!


Var på bio med mina värdbarn idag, vi såg Ice Age 4, var lite rädd hur det skulle gå med 4 ungar. Faktiskt en riktigt bra film och barnen tyckte den var jätte rolig. Tog en vända in på Mc Donalds efteråt och käkade lite Cheeseburgers.

Ett av mina värdbarn så något så sött när vi var i bilen på väg hem från bion:
 "If you could buy this night it would be worth more than one million dollars"

Jobbar fortfarande började vid 14.00 idag och mamman och pappan har date-night så det kommer hem frunt 12 i natt. La barnen när vi kom hem men de ligger fortfarande och viskar, hoppas de somnar snart.

Blir hemma över helgen, Denise sista helg innan hon flyttar till LA, Kalifornien. Så vi ska kanske ut i D.C i morgon och festa en sista gång hela gänget. Utöver det har jag inga planer alls. Känns rätt skönt på något vis, de senaste veckorna har jag alltid åkt iväg över helgen. Ska ta mig en lång välförtjänt sovmorgon i morgon!





Fick nyss ett gulligt sms

"Did it hurt?"
-what?
"When you fell from heaven :)"



Road trip to Atlantic City



Martina, Hanna, Denise


Let's goooo
Martina, Ashling, Denise, Hanna


Feting Hotel


Anländer 6 am
what to do?
borsta tänderna

Vacker morning sun

ahhh, havet

beautiful


sletN

Posera


Svetttigt värre


Lunch


Beach bar

Dancing


View from our room
Lycklig tjej

Hanna, Martina

Hanna, Denise

Tränar some moves

Denise, Hanna


Sweeet


Hanna, Martina

Groupfoto


Poolish Coolish


man overboard


No comments: