Friday, July 6, 2012

Vilken fullspäckad vecka, haft fullt upp varje dag. I måndags var vi ut på vattenpips-baren och försökte planera ihop våran framtid lite granna. Lyckades väl inte spciellt bra eftersom vi snacka mer skit än att söka den information som vi hade tänkt. Jag, Denise och Martina har nämligen fått för oss att åka till Skottland och plugga efter nästa au pair år. Vi tänkte att om vi alla kommer in så delar vi på ne lägenhet. Borde dock först och främst bestämma mig för vad jag vill studera. Annars låter det i mina öron som en väldigt smart plan.

På tisdagen så var jag och Denise ut i Clarendon och dansa, hur kul som helst. Var först på samma ställe som vi hitta på förra veckan och efter det gick vi till en Irish pub. Var ledig på onsdagen eftersom det var 4th of July. Vaknade upp och mådde som man förtjäna men lyckades ändå ta mig hela vägen in till D.C med Martina och Denise efter en mentos och coca cola kur.

Vi hade en riktigt trevlig dag inne i D.C, fullsmockat med folk och 45 plus. Svettades som en gris utan att överdriva. Träffade även Sophie, hennes pojkvän och hans kompis som var riktigt trevliga. Satt några timmar på en pub och firade lite innan vi traskade iväg till Washington Monument där alla samlades för att se på fyrverkerier. Jäklar i min låda vad de smällde på alltså, jag trodde jag sett på pang pang förut men icke. Satt med gapande mun, sjukt häftigt!

Sen fick vi för oss att det var dags att åka hem eftersom klockan tickat iväg. De hade tyvärr resten av hela D.C bestämt sig för så vi kom inte på någon metro. Fick vänta tills köerna minskat lite men när vi väl kom på metron var det så packat och íngen luft alls så fick panik attack. Började böla som en liten unge. Vi tog oss hem tillslut iallafall även fast det vart sent men allt som allt en bra dag.

Igår var det torsdag och då var vi på puben i Fairfax som vanligt. Dj och en massa folk så riktigt skoj, vi stannade nästan kvar till slutet så kom hem väldigt sent. På något vänster så ville min klocka inte ringa i morse även fast jag ställt 6 alarm så försov mig.. Nästa vecka blir det till att komma hem och sova tidigare, lär ju skärpa till mig lite.

Vart med barnen till poolen nästan varje dag den här veckan. Så snuskigt varmt att man nästan inte kan vara ute. runt 40-45 plus varje dag. Inte van med att ha det så varmt men tycker faktiskt det går rätt bra så länge man badar mycket, dricker vatten och inte står direkt i solen för då smäller man av.

Jobbat mellan 8-13 idag så väldigt skön dag, gick raka vägen och la mig och sov när jag blev ledig för att nu är det planera gjorde för hela helgen. Först ska jag hämta upp Ashling, Denise och Martina om ett litet tag. Sen blir det till Clarendon och parta ikväll och när klubbarna stänger börjar våran road trip till  ATLANTIC CITY i New Jersey, wohoooo!!! Vi har lyckats få en att betala vårat hotellrum också, först hade vi tänkt ta med tält och campa.

Fett taggad, ska bara duscha och packa det sista sen bär det iväg.

Min kamera är helt död men här är lite bilder Martina skicka från 4th of July!!!





















No comments: