Friday, September 21, 2012





Mormor

Ledsen att jag glömde dig igår, tänker därför skriva till dig först idag. Hoppas allt är bra, att ni får en mysig höst i Mora och att du mår bra. Livet rullar på i en väldans fart här på andra sidan jorden för lilla Hanna. Idag har jag börjat köra bil, inte det lättaste vill jag lova när det är kullar och krön över allt. Folk parkerar längs vägarna så knappt någon plats kvar, får man möte gör man bäst i att stanna till på vägkaten. Kör en väldigt fin nyare Volvo modell. Kan även koppla ihop telefonen till högtalarna så om någon skulle ringa kan jag prata utan att använda telen. super fräsigt tycker jag!


Jobbet gick fint idag, började med en mysig frukost, sen fick tvillingarna sig ett bad och sedan tog småjogga vi till skolan, Nu på kvällen träffade jag ett gäng tjejer på en mexikansk restaurant. Två av tjejerna båda från Frankrike träffade jag igår och nu ikväll träffade jag två till ifrån Tyskland. Var faktiskt hur trevligt som helst, kommer nog träffas igen, kanske redan i morgon.


Förövrigt så fick jag ett helt nytt set med hudvårdsprodukter ifrån min värdmamma idag, hon jobbar nämligen med det inne i San Francisco. Hon ser ver precis som alla andra att min hud skriker om hjälp, söt hon är sen då som kommer hem med ett helt kit till mig. Hoppas det ska göra underverk såklart, mirakel har ju skett förr!


Fick min check kväll för lönen denna vecka, man skulle ju kunna påstå att jag fått en liten löneförhöjning sen förra familjen, på ungefär 40kr per vecka så det är ju inte hel tokigt!

synd att hela webbläsaren precis bugga sönder,
klarar inte av när tekniska grejer ska strula, får dåndimpen
laddade hem en ny nu, blev google chrome för att slippa,
värdlöspåtekniskaproblem.se
------





Sorry guys, I forgot my grandmas Swedish translation yesterday, I know she is to n00b to use any kind off translation programs, but she is still awesome. She reads my blog everyday and she gets very sad if I don't write anything and we skype from time to time. Love my mormor!!!!


I had a super-duper-awesome day!
Started off with a nice breakfast with the kiddos, we had some kind off fluffy puffy croissants that I baked in the oven, very popular this morning. Afterwards I gave twins a bath, I try to make it sound like it's extra special and fun to take baths, I prepared them yesterday evening before bed. So they where very excited this morning.


During my time off I went out with my host dad to drive the car for the first time. It's very different to drive here, lots off hills, up and down everywhere, people parking very far out in the road. If u meet a car u better stop to prevent accidents. Today I was in my first 6 way intersection, didn't even know how to indicate, lol. The good thing is that I now can drive the car if I need to, wihooo!!


Work was good, we went to the pool, played at a neighbours house, she has 4 kids and they all played well together. Made dinner, laundry and stuff as usual, put twins to bed then I was off! When my host mom came home today she gave me a set off face products from her work, she thought I needed some help haha, she's right, I do. Nothing is impossible, I hope a miracle will happen in my face, Asap!



I met the same two France girls that I met yesterday tonight again and also two girls from Germany. We went to a Mexican restaurant, so I drove there, felt very good to be driving again. We had really fun, a lot off interesting conversations. I might meet them tomorrow again. One girl maybe wanted to follow me to church on Sunday as well so that's great.








1 comment:

Anonymous said...

Tror att produkterna kan vara riktigt bra. Passa på att tacka ordentligt! Räknade ut att de kostar 196 dollar. Snygga smycken! Var har du hittat dem?

/Modern