Tuesday, June 19, 2012

Det är fan inte lätt när det är svårt alltså, den här ständiga ångesten över pengar gör mig alldeles för nervig.. Så mycket jag måste köpa nytt, alla min skor har helt plötsligt bestämt sig för att paja. Som en chock har jag precis insett att jäklarnas vad varmt det är här och lilla Hanna har ju såklart inte ett par ända shorts..

Bra jobbat liksom, men inget av det kan jag köpa för nu är det bokning av semester nr 2 i Augusti som måste bokas. Martina har köpt bussbiljetter till Boston igår, hitta som tur var för bara 100 kr. Men idag ville hon börja boka flyg också, det kalaset skulle sluta på 1700 kr. Då är det visserligen flyg från Boston till Chicago och seden från Chicago hem till Washington DC igen så väldigt billigt. MEn när man inte har ett jävla öre och tömt allt sparkonton så ser den summan helt omöjlig ut.. Hoppas bara allt löser sig, knäpper händerna just nu vill jag lova.

Får väl vara tacksam över allt kul som jag faktiskt gjort med pengarna som jag spenderat hittills. Sett så många stater  och fantastiska platser, gjort massvis med helgs-utflykter så kan ju inte precis klaga. Sist men inte minst så fick jag min vecka i Miami som jag sett fram emot under så lång tid. Amen

Annars så har jag en riktigt trevlig dag med Sarah och hennes värdunge. Vi har vart i lekparken och snart ska vi laga lite middag. På förmiddagen så träffade jag och Sarah en au pair på Starbucks, hon är också ifrån Sverige. Hade faktiskt jätte trevligt!

Ikväll ska jag och Sarah ta en liten sväng in till någon som jag tror heter Stamford. Så hoppas det blir kul, hon skulle få sluta tidigt idag runt 18.00 så kul att se lite mer av Connecticut!

Försöker göra lite planer med Sarah också över hur vi ska fira Midsommar. Vi lär ju hitta på något iallafall, funderar på att göra hemmagjorda köttbullar, ägghalvor, kokt potatis och lax bara för att. Kanske är vi riktigt kreativa och slänger ihop två midsommarkransar.

Ringde min värdfamilj idag för mina tre av värdbarnen fyller 8 år idag!!! Så stora de har blivit, inte sett barnen på 1,5 vecka nu. Nästan så man saknar dem lite granna. Ser familjen igen på fredag iallafall :)

No comments: