Monday, June 18, 2012

Hejsan hoppsan!

Igår så tog jag bussen till Nex York City på morgonen. Fick äntligen träffa min bästa vän Sarah igen efter 9 månader,båda två började stört böla, uaan vilka känsliga flickor. Kommer ihåg sist vi sågs, hemma på trappen hos mor min och skulle säga hejdå eftersom jag åkte hit som au pair ett år. Nu har hon bott här hos sin nya värdfamilj ett tag, så glad att hon fått en sån bra värdfamilj. Flickan hon tar hand om är urgullig.

Vi stannade i NYC ett tag igår, drack lite kaffe, shopping och sen tåget tillbaka till Connecticut där hon bor. Huset är helt sjukt stort och Sarah har en hel nedervåning för sig själv, hur nice är inte det. Idag blev det lite sovmorgon, kände att jag behövde ta igen mig lite efter Miami. Efter det tog vi en kaffe på Starbucks och sen började Sarah jobba vid 14 tiden. Vi hämtade tjejen på summer-camp sen blev det simträning, lekparken och nu på kvällen bakade vi en kladdkaka tillsammans, riktigt kul dag. Känner mig lite smått slut nu, tror det är för att jag är så relaxed.

Väldigt glad över att träffa Sarah igen, kan inte fatta att det var så länge sen. Ändå känns det precis som vanligt när vi umgås så skönt att inget har förändrats!

På fredag drar vi ner mot D.C så jag kan visa henne omkring där jag bor. Eftersom det är midsommar snart så tänkte vi om vi skulle göra lite svensk midsommar-mat hemma hos mig i helgen. Lite hemmagjorda köttbullar, lax, ägg, potatis osv. Tror det kan bli trevligt, ingen lust att helt skippa midsommar.

Idag bokade Martina bussbiljetter till Boston den 11 Augusti, har min sista semester vecka då. Vi ska se om vi inte kan ta oss till Chicago också, hoppas verkligen att jag kan spara ihop lite pengar till min semester. Brände väl utöver mina tillgångar i Miami, oopsi.

Har lite ångest över den värdfamiljen i LA som jag är matchad med just nu. De har vart på min sida i över 2 veckor men vi har bara pratat en gång. Pratade med deras au pair som är där nu men hon verkar inte helt övertygad om att det var den bästa värdfamiljen precis. Så får se vad som händer, ringde cultural care idag och sa att om familjen inte är intresserad så blir jag gärna matchad mer fler familjer. Hoppas verkligen jag kan hitta något inför mitt nästa au pair år som börjar i September.
-


Vet inte om jag ska skriva mer om Miami, det mesta var kaos men på ett bra sätt. För det första så hade vi knappt planerat något innan. Denise boka hostel och jag flygbiljetter och sen packade vi bara våra väskor och drog iväg. Första problemet var när vi landade, Denise hade glömt sitt bankkort hemma. Så vi kunde inte betala resten av summan till hostelet när vi kom dit. De var som tur var snälla och sa att vi kunde checka in om vi betala allt senare och de kunde ha kvar Denise pass i receptionen. Skönt att de var så snälla.

Jag lyckades glömma bort adress dit vi borde ett par gånger så virrig man är.. Lyckades inte speciellt bra med att hitta hem en ända kväll. Tappade bort Denise varje dag, hon hade ingen telefon så när vi väl kommit ifrån varandra så hittade vi inte varandra förens nästa dag.

Allt som allt var den en sjukt härlig semester. En massa party, underbart väder kan inte beskriva hur mycket jag älskar stranden. Vattnet var turkosblått och så varmt, knappt så det svalkade när man klev i. Träffade så mycket kul folk på det hostel som vi bodde på. Folk från världen över, även svenskar. Speciellt kul att träffa en person från London, vi hade mycket kul ihop. Haft så mycket intressanta roliga diskussioner, glad att vi boka just det hostlet. Kommer lätt åka dit igen, rekommenderar hela världen till att åka till Miami. Om man söker lite party, a lot of fun och en awesome beach.

-

Connecticut är helt fantastisk, naturen är så vacker, grönt över allt. Sett en damm idag men en massa paddor och fiskar, det var fränt. Tagit massvis med bilder men får fixa med det när jag kommer hem eftersom detta är Sarahs dator.

Skypade med mamma idag också, kändes bra. Inte pratat med henne på länge, saknar familjen hemma. Antar att mina systrar jobbar och sliter nu hela sommaren. Hade vart kul att komma hem till kära Dalarna en sväng och se lite cruisingar men antar att sånt får jag syssla med när jag kommer hem igen.

Nej nu tackar jag för mig. Tror jag ska ta en tupplur, helt slut!

Life is good


No comments: