Monday, June 25, 2012

Har gått på tok för lång tid sedan jag skrev sist, har vart full rulle vill jag lova. Haft en alldeles underbar oförglömlig semester.

Var hos Sarah i New Caanan, Connecticut hela förra veckan. Var sjukt vacket där måste jag säga och förbaskat kul att få träffa bästisen igen. Var en riktigt nice vecka, bakade, shoppade, chillade och hade en väldans massa skoj.

I torsdags tog jag en vända in i New York City och kollade omkring lite. Älskar NYC, så underbart att bara gå omkring där. Så mycket folk, alltid något som händer. Man kan roa sig med att bara sitta på en bänk och glo på folk en dag. Sov på hotell där en natt och dagen efter mötte jag upp Sarah för att ta bussen till D.C.

Sarah sov hos mig hela helgen. Gick ut en sväng på fredagen efter att vi kom fram till mig. Träffade Martina, Denise och Ashling. Lite smått koasartad kväll men blev rätt bra till slut. Blev en vända till Fairfax och sedan vattenpips-baren.

Upp på lördages morgonen och tog metron in till D.C. Sprang omkring där hela dagen och kollade in alla häftiga monument osv. Var en alldeles underbar dag, supervarmt och heltsvettigt med ändå så bra.

På kvällen blev det ut på klubb med Denise och Martina. Var spontant och duktigt oplanerat men blev en super rolig kväll. Redigt med sköjj!! Vaknade väl upp och mådde som man förtjäna på söndagsmorgonen och körde in Sarah till Union Station i D.C. Tråkigt att hon åkt hem men vi har haft det så himla kul i en hel vecka. Helt overkligt att faktiskt träffa henne igen, hoppas vi ses lite oftare nu när vi inte bor så långt ifrån varandra.

Idag var första jobbdagen på två hela veckor, barnen har sommarlov nu så blir 10 timmars jobbdagar. Gick alldeles utmärktidag måste jag säga. Äldsta pojken har åkt till mormor och morfar i Pennsylvania så har bara tre barn hemma. Denne vecka mellan 9-12 så har två av barnen summercamp. Körde dit barnen i morse och efter det åkte vi på fysisk terapi och sen raka vägen hem och plaska i poolen resten av dagen. Slutade jobba vid 18 idag och efter det åkte jag och klippte mig, mitt hår har blivit så slitet efter all sol och saltvatten.

Ikväll var jag ut med Denise och Martina en sväng. Först satt vi utanför Starbucks och försökte planera ihop helgen. De vill åka till Philadelphia och de tycker jag ska följa med. Vet att jag borde spara mina pengar men inte lätt alltså. Denise har bara 3 helger kvar här innan hon flyttar till LA. Känns helt overkligt..

Vi testade på en ny vattenpips-bar idag. Sjuuukt bra, jätte mycket folk och så hade de dj som bara spela bra musik. Vi dansade till och med lite innan vi åkte hem. Kan inte fatta att det stället legat så nära under hela denna tid, ligger bara runt 5 min bort. Kommer defenitift åka dit igen!

har säkert ett par hundra tusen bilder som jag borde lägga upp men får ta det sen. Klockan är två på natten nu och jag frågar mig själv varför jag sitter här istället för att sova.. -_-'

Saknar min family
känns som att det inte blivit mycket tid över för skype på sistone,
prata iallafall med lillsyrran häromdagen och fick vara med lite på midsommar middagen hemma hos mamma på skype!


1 comment:

Anonymous said...

Vi saknar dig med gumman! /mamma