Friday, June 8, 2012

Fullt upp hela veckan, precis som det ska va, tror jag var ut varje kväll den här veckan. Bion jag såg häromdagen med Denise och Martina, Snow white and the Huntsman var rukskigt bra, rekommenderas! Perfekt att gå på bio på tisdagar för det kostar bara 6 dollar cirkus 40 kr i Reston Town Center.

På onsdags förmiddagen så hjälpte jag min värdmamma att förbereda inför Girl Scout Party. Spikade upp hula hula blommar längs hela staketet i bakgården och fixade med bord och stolar. Såg tillslut riktigt festligt ut, min värdmamma var super nöjd. Åkte sen och hämta upp barnen på skolan och sen hade vi en bunt med scouter här. Allt gick bra, alla hade med sig lite fika så blev ett trevligt knytkalas som avslut.

Fick sluta tidigt på onsdagen, runt kl 17 eftersom jag började tidgare för att hjälpa till med partyt. På kvällen träffade jag Denise och Martina och vi åkte först till Bakyard Grill. Det är en pub/bar som inte ligger allt för långt härifrån, de har en mysig uteservering. Lite senare åkte vi till vattenpips-baren efter som de har DJ på onsdagar, en riktigt bra dag allt som allt.

Igår så blev det en lång heldag med jobb eftersom ett av barnen var hemma och var sjuk. Han mådde som tur var bättre på eftermiddagen så efter vi hämtat upp de andra på skolan så kunde vi gå ut lite. Vi tog en prommenad och spela lite basketboll, lekte i lekparken och sedan avslutade vi med ett dopp i poolen. Så hade en riktig höjdardag med min värdbarn.

Igår kväll blev jag ledig vid kl 18.30 så tidgare än vanligt. Hämtade upp Denise och Martina och sedan åkte vi till Giant för att handla lite. Satt vid en uteservering ett tag innan vi åkte för att hämta upp Ashling och sedan vidare till College party i Fairfax. Var hur kul som helst igår, bra DJ, mycket folk men det roligaste var nog efteråt. Ashling badade i en fontän och de klättrade i lyckstolpar och hej och hå.

Kom hem rätt sent eftersom jag fick lov att köra hem alla igen. När jag kom hem så skypade jag med au pairen som bor hos den värdfamilj i LA som jag är matchad med just nu, de är 3 timmar bak i tiden. Hon berättade en massa om familjen så nu är det väl upp till mig att bestämma hur jag känner, om jag är intresserad eller inte. Jag kan fortfarande bli matchad med andra värdfamiljer om jag detta inte känns helt rätt.

'
Idag blir det bara jobb mellan kl 15-18.30 så väldigt chill dag. Ikväll har jag dragit ihop en gäng tjejer för att åka på ett Mary Kay event. Vi ska få lära oss att göra snygga skuggade ögon, ser verkligen fram emot det. Efter det ska vi ut i D.C på en klubb som heter Eden. Tror det kan bli en riktigt bra kväll. Funderar på att köra så jag inte kan dricka, för vill vara fit for fight för i morgon.

Håller på att tvättar och packar för fullt nu för i morgon så bär det av till MIAMI BEEAAACH i en vecka! I'm so excited. Jag och Denise flyger först iväg i morgon och någon dag efter så kommer en till tjej ner som heter Sophie. Känns så gött att flyget är bokat, boende är fixat med frukost, lunchy och middag som ingår. Det ända vi behöver betala för nu är paaartyyy. Hoppas jag lyckas packa utan att glömma något viktigt, lär troligtvis slänga ner alldeles för mycket precis som vanligt. Ashling är så snäll och kör oss till flygplatsen i morgon förmiddag.

Sen blir det ledigt i två hela veckor, känns såååå bra! Kanske åker ner och hälsa på Sarah i Connecticut en vecka om hennes värdfamilj tycker att det är lungt. Isåfall blir det nog New York City någon natt efter Miami och sedan vidare till Connecticut. När jag kommer hem igen så har barnen sommarlov så blir heldagar kl 8-18. Trillingarna kommer ha fyllt 8 år också. Kommer nästan sakna barnen lite när jag är borta, men ska också bli skönt att vara ledig och vila upp sig lite.

födelsedags presenter till barnen


Girl Scout Party,





Backyard grill




Pooolen



Before Fairfax




Fairfax,
Auld shebeen





After Fairfax







No comments: