Monday, June 4, 2012

Känns som att jag inte har skrivit något på hundra år, fullt upp med andra ord. Skypade lite med mormor idag, saknar henne så mycket..

I torsdags blev det till Fairfax på College party, hur kul som helst. Bra dj och fullt dansgolv, åkte dit med Martina och Denise. Men blev lite för mycket av det goda så hade en aning huvudvärk dagen efter. Jobbade däremot bara 3 timmar på fredagen så gjorde inte speciellt mycket. På fredags kvällen träffade jag en tjej som heter Sophie och vi åkte till vattenpips-baren och bara chillade.

Upp med tuppen på lördagen närmare bestämt kl 5.00. Var skapligt trött efter att knappt sovit något på två dagar. Hämtade upp Jana i Leesburg och sen körde vi iväg till kursen i Baltimore, Maryland. Eftersom det var så tidigt på morgonen var det nästan ingen trafik så tog bara en timme att köra.

När vi kom fram kunde vi direkt checka in på vårat hotellrum så tog en liten power-nap på 15 minuter innan den första lektionen. Måste säga att det var en riktigt bra kurs, den hette American Language and Culture. Vi gick igenom högtider, fick lära oss att skriva Cvn för att söka jobb, hur man ska uttala ord, digital fotografering, näringslära, marknadsföring osv.

Vi hade jätte fina hotellrum och maten var helt underbar. På lördagskvällen var vi så trötta att vi bestämde oss för att bara stanna på rummet och se på film. En riktigt trevlig kväll, en tjej som heter Theresa var också med oss. Träffade en väldans massa nytt roligt folk och även en del svenskar. Nu har jag äntligen mina 6 credits som man måste plugga, göttans.


Ledig i två veckor från och med lördag, åker till Miami Beach på lördags eftermiddagen med Denise. Ser verkligen fram emot en vecka på stranden. När jag kommer hem igen så åker min värdfamilj iväg en vecka och jag ska inte med utan blir ledig. Det ränkas inte som min semester så funderar på om det kanske är möjligt att ta sig hem till Sverige. Har alla papper jag behöver och har pratat med värdfamiljen men biljetterna är galet dyra.. Önskar man hade lite sparpengar just nu alltså. Hade vart kul att bara komma hem och krama om alla. Nästa au pair år kan jag inte åka hem eftersom mitt visa kommer att behöva förnyas om jag lämnar USA..

Slutar att jobba om ett litet tag och då ska jag träffa flickorna. Martina har haft sina föräldrar här i två veckor och de åkte hem idag så hon behöver lite personligt stöd, klart man stället upp. Vi ska träffas på vattenpips-baren runt kl 19.30 så tror det blir bra.

Har förresten en match nu med en familj som bor i centrala LA, (wohoo). De har 3 barn, 2, 5 och 6 år. Mamman ringde i fredags och prata lite så det var bra. Är väldigt osäker, har inte den där perfekta rätta magkänslan. Är lite orolig över att ta hand om så små barn, känner mig så bekväm nu med mina stora, hehe. Men överhududtaget så verkar det vara bra schema och en trevlig familj. Får suga lite på denna karamell känner jag.



Weekend course in Baltimore



Digital foto class




Movie night



Sunday funday






Bored Hanna



From last thursday





No comments: