Wednesday, August 29, 2012

Redan onsdag, veckan går snabbt.
Var väldigt kreativ igår, gjorde en hel scrapbook och en tavla som "see u later" presenter, känns lite småjobbigt och tungt att flytten är så nära. Vet att allt kommer bli bra tillslut.

Igår så träffade jag Martina efter jobbet, vi åkte till Old Town i Woodbridge och satt på en brygga i vattnet. Hade väldigt trevlig, satt och prata om året som gått om framtiden och om hur bra allt är just nu.

Tänk att människor man träffat under en sån kort tid ändå kan betyda så mycket. Kommer förevigt att vara tacksam för att min liv ändrats så mycket tack vare dessa människor. Kommer att gå vidare i livet med en postitivare attityd och en känsla av att ingenting är omöjligt och att jag är bra och om jag bara vill så kan jag.

Martina och jag pratade om något intressant igår, att först tänkte vi båda att bara själva grejen med att flytta till Kalifornien kommer att göra allting awesome men nu tänker vi annorlunda. Att det inte spelar någon roll vart i livet man är, vart man bor det är inställningen man har i kroppen och vilka människor man är omgiven av. Vi har båda kommit fram till att vi oftat vart i situationer där vi känns oss väldigt obekväma, var omkring människor som inte accepterar än osv. Nu vet vi att när vi hamnar där igen så ska vi söka en annan väg att gå. Hur fantastiskt är det inte att jag träffat en människa som jag kan ha sånna djupa konversationer med. Vi lär oss av varandra och vi kommer fram till lösningar tillsammans.

Skypade nyss med lillsyrran Sara, vad jag saknar henne. Hon är det finaste i hela världen, ett sånt gott hjärta.  Försöker få henne att inse hur underbar hon är och hur mycket hon påverkar andra människor, tror jag lyckades lite iallafall. Vi är väldigt lika på många sätt det märker jag så mycket när vi pratar, Jag visste det även innan, vi tänker lika, gör saker på samma sätt och har vart med om många liknande saker. Jag är glad att jag kan dela med mig av mina upplevelser och förändringar till att motivera henne och visa på att det kan bli bättre.
Glöm aldrig att du är fördefull och underbar, låt ingen trampa på dig, stå upp för vad du känner är rätt och var inte rädd för vad andra tycker.
Älskar dig Sara, du betyder så mycket för mig!

Nu har jag fått tömma ut lite vad som var på mitt hjärta, känner oerhört bra att skriva ner tankar ibland.

Saknar även resten av min familj, det vet ni. Ni hjälper mig så mycket, ni gör så att jag känner att jag är på rätt väg.  Älskar er allihopa, vet att vi ses snart!


Sara, Hanna

Martina, Hanna

Mamma, Hanna



No comments: