Monday, August 27, 2012

Vilken fantastisk helg!
Lämnade huset i fredagsnatt med Martina efter att ha jobbat klart och kom inte hem förens igår kväll. Känt väldigt kreativ i helgen, spelat både keyboard och gitarr. Länge sen jag spelade eftersom jag inte har några instrument med mig hit. Funderar däremot på att köpa en gitarr när jag flyttar till San Fransisco så kan jag använda den hela året. Vet inte om jag får med den hem sen på planet men har ändå en gitarr hemma i Sverige så spelar ingen roll.

Besökte ett litet ställe i Woodbride på lördags förmiddagen, de har söta små affärer som vi kika in i, de andra gjorde även en vinprovning,  Om man går över en bro så finns där också ett vackert vattenfall, väldigt rogivande att bara sitta där, kommer troligtvis försöka åka dit igen innan jag flyttar. Hela stället har liksom en väldigt skön autmosfär! Saknar att vara ute i naturen, inte fiskat, plockat bär eller åkt skoter på snart 1 år.

På söndagen åkte vi till kyrkan allihopa, var en väldigt givande gudstjänst. Efter det åkte vi till Panera Bread och åt lunch innan jag och Martina tog vårat pick och pack och började våran resa hemåt igen. Fixade med lite förberedelser igår kväll, så antar att det viktigaste jag har kvar nu är att packa. Vet inte hur jag ska lyckas med tänkte mamsen skulle få rådgiva mig lite någon dag denna vecka.

Idag så är det första skoldagen för tre av barnen, stolt Hanna vinkade av barnen i morse. Kan inte fatta hur jag ska kunna lämna den här underbara familjen, kommer sakna alla så sjukt mycket. Har verkligen haft en alldeles perfekt au pair upplevelse här, kännt mig som en i familjen, tacksam över hur fina de har vart emot mig.

Detta är min och Martinas sista vecka tillsammans, på tisdag den 4:e så flyttar hon till Santa Monica i Kalifornien. Börjar bli less på alla 'hejdå'.  Det var skillnad när jag åkte hit ifrån Sverige för jag visste att jag kommer hem igen men här är måna hejdån för evigt, känns märkligt och tungt när man tänker på det. Har träffat så mycket fina människor här men att jag och Martna ska splittras känns nästintill sorligt.. Önskar henne all lycka till i livet och jag hoppas att jag kommer få träffa henne igen.







 





 


No comments: