Thursday, August 23, 2012

Var ett tag sen jag skrev eftersom jag var på semester förra veckan. Vilken underbar resa jag och Martina hade måste jag säga! Var först orolig att det skulle spåra ur och bli en vecka med festande men vi tog det lungt. Varje dag så var vi ute och upptäckte och såg så mycket nya saker att på kvällskvisten var vi så slut att de var kudden som gällde.

Vi tog en 11 timmars bussresa till Boston förra lördagen, blev en sen fredags natt så blev inte mer en en timmes sömn innan vi for iväg. Kunde som tur var sova hela vägen dit på bussen vilket förvånade mig men var väldigt tacksam över det.

Boston var fantastiskt, väldigt bra ställe om du gillar fisk och skaldjur. Vi bodde på ett nyöppnat internationellt hostel som var jättebra. Frukost ingick i priset så passade oss alldeles utmärkt, hade alltid en mysig morgonstund med ett antal koppar kaffe. Var ovant att ta det så lugnt och att vara så avslappnad. Hela veckan så gjorde vi saker som vi kände för, vi stressade inget alls, underbart.

 I vårat rum var det 6 bäddar och  det bode först två tjejer som både var och reste omkring i staterna efter att ha jobbar på sommarcamp här. En var i från Afrika och den andra från Nya Zeeland. En kväll gick vi ut tillsammans hade superkul. Alltid kul att bo på hostel för man träffar så mycket folk, var förvånad över hur många vi mötte som reste ensamna från olika delar av världen. Det inspirerade mig kanske jag tar en långtripp ensam någon gång.

 Vi besökte Harvards Universitetet i Cambridge hur häftigt som helst. Träffade även folk som bodde i Cambridge så en kväll satt hängde vi med ett gäng och hade jättetrevligt. Vandrade omkring i hela Boston och såg en massa spännande saker varje dag, vi tog även en Chinatown tour som var intressant. En dag så träffade vi en kille från Finland som bjöd med oss påen tripp till Cape Cod i hans cab mustang. Kan inte beskriva hur stencoolt det var. Cape Cod var jätte fint, låg och solade på stranden innan vi åkte hem på kvällen.

Vi tog ett flyg till Chicago på Onsdagen och stannade där tills lördagen. Chicago är helt amazing, rekommenderar alla som gillar storstäder att åka dit. Vi åkte upp till 96:e våningen i ett höghus och såg på utsikten fick nästan svindel men det var så grymt tufft! Även i Chicago så bodde vi på ett internationellt hostel och träffa så mycket kul folk. En hel dag spenderade vi med en kille från Tyskland som också var ute och reste. Väldigt intressant kille, ibland kan man verkligen känna kulturella skillnader på människors bakgrund. En del tyskar beter sig väldigt märkligt i min syn men kan självklart förstå eftersom att alla har blivit uppfostrade och växt upp olika.

Jag och Martina tog även ett spontan dopp i Lake Michagan när vi var på väg hem efter en helt dags utforskning. Mitt favorit ställe i Chicago var The Navy Pier som är ett hamnställe. Var även en flygplans show på fredagen med runt 6 flygdon, var något av det coolaste jag sett.

Lyckades göra slut på alla pengar mitt i semester också allting blev lite dyrare än planerat även fast jag knappt köpte något kändes det som. Tömde svenska kortet, amerikanska kortet och hade inte ett cent i plånkan. Som tur var har man världens finaste värdfamilj som satte in min lön på mitt kort så allt löste sig. Har däremot ett nytt problem, att jag inte kan betala min tilläggsförsärking för nästa au pair år eftersom jag måste använda pengar som rullar in nu på slutet till saker för att förbereda för flytten.. Är övertygad om att allt löser sig men önskar jag visste hur just nu.

Förövrigt så mår jag hur bra som helst, tror aldrig jag kännt mig så här lycklig. Jag är omgiven av så mycket underbar människor. Känner mig också väldigt stark i min religon vilket är mycket viktigt för mig. Hittat en jätte bra kyrka som jag besökt ett par gånger. Varje natt när jag går och lägger mig så har jag en positiv känsla i kroppen och jag är alltid förväntans full av vad nästa dag har att ge samtidigt som jag är tacksam över dagen som jag fått uppleva.

 Känner ett stort lugn i kroppen även fast hela min livssituation snart ska till att ändras. Jag vet att allt som som sker har en mening, jag är inte orolig för att flytta till San Fransisco för jag vet att om något skulle ge snett så är det inte meningen att jag ska vara där. Jag tänker gå all in och göra mitt bästa för att få detta nya au pair år att funka.

Snart spenderat ett år i USA känner overkligt tiden har gått så fort. Saknar min familj så mycket hoppas de snart kommer och hälsar på mig.




Ville visa på karta var jag snattrar uti för alla som är lika kassa på geografi som jag
Vi besökte Boston, Cape Cod och Chicago

Snart flyttar jag till San Fransisco!


bilder kommer

peace

No comments: