Tuesday, May 15, 2012

Helgen blev inte precis som vi tänkt från början med helt klart fantatiskt bra!

I fredags var det meningen att vi skulle hem tidigt och sova för att sedan åka tidigt på lördags morgonen. Istället så fick vi för oss att dra iväg på fredags natten. Så alla åkte hem från puben vi satt på och åkte hem och packade och kl 12 på natten stod alla utan för mitt hus redo för äventyr. De var lite smått alkohol påverkade och tyckte vi skulle ta en tur till D.C först och gå på tattoobar.

Vi kom dit ganska sent och det blev en massa onödigt drama så jag var väldigt nära på att ställa in hela resan. Men nu är man ju inte 12 år längre så man lär ju ta i tur med problemen när de inträffar. Så allt löste sig och kl 4-5 på morgonen så började våran resa till Ocean City i Maryland. Var inte så värst rockigt att köra eftersom jag var så trött och alla andra låg i bilen och sov men det fick bra. Vi var framme på hotellet runt kl 8-9 på morgonen.

Vi hade sån tur att vi fick rummet nästan på en gång, tog någon timmes tupplur innan vi gick ner till stranden. Haft supertur med vädret hur varmt som helst. Vi trodde det skulle vara rätt kallt så något dopp i havet hade vi inte räknat med alls. Det var iofs rätt kyligt i vattnet men riktigt härligt och höga vågor! Låg på stranden hela dagen och efter det så blev det iväg för att äta middag.

På kvällen så gjorde vi oss i ordning och gick ut på en klubb. Var en riktigt nice till viss del utomhus-klubb men bra musik och billiga drinkar. Alla hade en riktigt bra kväll även fast vi splittade upp precis som vanligt.

På söndagen så gick vi omkring på den fina Boardwalken som är i O.C och sedan gick vi ut på en långbrygga som ligger på stranden. Efter det blev det till att sola och bada igen, bränt mig lite i ansiktet, köpte solkräm men glömde den i bilen. Vi började våran resa hemåt igen runt kl 16 på eftermiddagen och vi gjorde en massa stopp, bland annat för att äta så var inte hemma förens efter kl 20 på kvällen.

Var så sjukt trött efter våran resa eftersom det inte blivit i princip någon sömn sen torsdagen och så har jag var förkyld i 2 veckor.. Sov hela natten från sön-mån och 5 timmar igår på förmiddagen efter jag jobbat. Kändes som att jag behövde ta igen lite. Denna vecka ska jag bara ta det lugnt eftersom mina halsmandlar är stora som ägg och igår spotta jag till och med blod, de gör så ont. Hoppas verkligen det går över bara jag tar det lite lungt och sover mera.
























No comments: