Friday, May 25, 2012

Life is gooood
as usual!

Var helfestligt igår kväll, drog med tjejerna till Fairfax på Colleage party efter jobbet. Packad med folk och allmänt bra ös med Dj och dans Kom inte hem förens 5 i morse men vad gör det när man inte börjar jobba förens kl 15. Sov ungefär hela dagen, tills Denise ringde och väckte med vid 14.

Blev jobb idag mellan 15-19 och det gick väl alldeles utmärkt. Barnen hade en playdate så vi lekte lite i sandlådan, blåste bubblor, spela wii, hade popcorn snack osv. Riktigt kul faktiskt och mamman jobba hemma ifrån så vi hjälptes åt. Avslutade med att laga en utsökt middag till hela familjen. Kyckling och stekta grönsaker, tror det gick hem!

Efter jobbet träffa jag Denise och vi drog en sväng till Fairfax till samma klubb som igår eftersom hon startade en tab men glömde sitt kort i baren. Sen gick vi till ett ställe mitt emot som heter Green Turtle och satt på uteserveringen och försökte planera ihop helgen. Vi hade lite alternativ så tog ett tag, antigen åka iväg med två andra till Virginia Beach eller dra till New York City. Det slutade med att vi boka bussbiljetter till NYC och en vän till mig har bokat hotell för oss 2 nätter. Hur fett awesome är inte det på en skala? Ledig på måndag så en perfekt helg att dra iväg på. Vi åker runt 1 tiden i morgon så tror det blir bra.

Efter Green Turtle så hämtade vi upp Martina och åkte till vattenpips-baren, skön avslutning på kvällen. Var lite så där små-busig kväll och gav mitt nr till en av de nya servetriserna som ser riktigt bra ut. Denise skrev lite fyndigt på en servett "Hey I just met you, and this is crazy, but here is my number, so call me maybe" (från en låt de spelar på radion här hela tiden) och så signerade jag med mitt namn och nr, får väl se om han ringer, haha.

Fick ett paket av min kära mor härom dagen också. Några tidingar, smink, ett jätte fint vitt spetslinne, choklad och sist men inte minst svenskt gött löfbergs lila bryggkaffe som jag bjöd min värdmamma på idag, hon älskade det. Saknar min familj så mycket, hoppas alla har det bra där hemma.

Nej nuså är det dags att dejta kudden en vända, precis packat klart, blev lagomt spontant eftersom vi planerade med så kort varsel. Så nu är det lägligt med någon timmes sömn innan det är upp igen och packa det sista.

Bild på mig och Denise från när vi sist var i NYC för St Patricks day
chilldricker lite i Central Park

hörs då

No comments: