Monday, May 21, 2012

Philadelphia var hlet klart klockrent, jag och Jana har haft hur kul som helst. Haft toppen väder runt 30-40 plus, blå himel och strålande sol. Vi åkte ner på lördags förmiddagen efter Jana jobbat klart och det tog ungefär 3,5 timme att köra så inte alls farligt. Vi var lite så där smått oroliga för vårat hostel eftersom vi  bokat billigaste möjliga, vi visste att vi skulle bo flera personer i samma rum så kändes lite sisådär. Tyckte det var helt okej för en natt även fast vi fick lov att vara tillbaka 2 på natten, det bodde runt 15 till personer i vårat rum men de flesta var super trevliga. Vi träffade en jätte go tjej från Nederländerna och hon hängde med oss hela söndagen, alltid kul att träffa nya människor.

Vi kom ner rätt sent lördagen runt 18 på kvällen så vi gjorde oss i ordning och sedan tog vi en taxi till downtown. Vi hade hört från ett flertal att vi måste testa en Philly Cheese Steak Sandwich så vi dela på en till middagen. Jag tyckte inte det var någon höjdare åt däremot inte brödet utan bara innehållet, tror vi gick till fel ställe men kul att prova. Efter middagen så hade vi fått för oss att testa på nattlivet så vi tog en taxi till en klubb vi läst om på internet. Den var dock stängd när vi kom dit så taxin tog oss till en annan klubb.

Dagen efter var vi uppe skapligt tidigt, min tele började ringa vid 7 på morgonen fråga mig inte varför.. Lyckades väckte upp hela rummet, ooopsi. Tror de var rätt glada när vi gick, jag är ju inte precis någon expert på att vara tyst i rätt tillfälle. Ramlade iprincip i säng på natten och så hade vi glömt koden till rummet så stod och asgarva utan för rummet hur länge som helst på natten.

Vi delade en taxi med tjejen som vi träffat dagen innan och gick omkring hela dagen och såg en massa häftigt. Gillar verkligen Philadelphia för det är en så härlig mix av höga skyskrapor, gamla byggnader, en massa konst, trevliga människor och en allmänt kulturell stad måste jag säga. Vi gick bland annat på ett konst museuem, såg Rocky Statyn, Liberty Bell, Market Street, South Street, Magic Garden och en massa annat fränt.

Vi började resan hem runt kl 16 på eftermiddagen. Åkte raka vägen hem till våran Lcc för att gå på ett au pair möte. Det bjöds på grillat och jordgubbar, göttans. Söndagen avslutades på vattenpips-baren med en massa folk så heltklart en nice söndag. Alltid ogillat söndagar med nu är det allllltid SUNDAY-FUNDAY.

Allt som allt en oförglömlig resa. Om det är något jag kommer sakna med att vara au pair så är det alla roliga spontan resor överallt. Älskar verkligen att resa, glad att jag fått se så mycket här. Glad att jag har en sån underbart snäll värdfamilj som låter mig låna deras bil överallt.

Känns som det går bra nu, droppat 2 kilo sen förra söndagen så går defenitivt åt rätt håll. Kör stenhårt med lchf och periodisk fasta och det känns sååå bra.




















































xoxo uǝossɹǝpuɐ

No comments: