Friday, May 18, 2012



Ny värdfamiljs match i Pacific Palisades, CA. Bor super nära stranden, har två barn 4 och 6 år. Är sååå intresserad, hoppas verkligen de vill ha mig. Den förra matchen jag hade försvann förra veckan.

Min kära vän Sara Gruddpers flyger till USA på söndag, hon har fått en värdfamilj i Connecticut. Så glad för hennes skull och så lycklig att vi snart ses igen. Saknat min bästa vän så himla mycket ska ni veta. Önskar henne all lycka till på denna resa, hoppas hon får uppleva lika mycket kul som jag fått under denna tid som au pair.
-


Var en riktigt toppen vecka måste jag säga. Var sjuk i början med det ordnade upp sig efter att jag sopa i mig en ask med influensa tabletter och gick hem tidigt några kvällar för att få lite extra sömn. Nu känner mig jag frisk som en nötkärna och har så mycket energi för denna helg. Haft sånt vacker väder hela veckan mellan 25-35 grader varje dag. Var ute mycket med barnen också, spelat baskeboll tre ggr och i torsdags var vi på deras fotbolls träning. Njuter verkligen när det är så varmt ute.

Blev bara 3 timmars jobb idag, kan inte beskriva hur mycket jag älskar fredagar. Var och träffa min Mary Kay säljare på förmiddagen och fixade lite nya hudvårds produkter för mitt kaos till ansikte. Hoppas nu detta ska hjälpa mig att få lite ordning på facet. Inte speciellt skoj att gå omkring och se ut som en pepperoni pizza.. Fick även en liten parfym som present av henne, go tjej det där. Hon fick nyss en liten bebis också, för 3 månader sedan snacka om söt liten pojke!

Lunchade med Jana i torsdags också, åt på Panera Bread lika mumsigt som vanligt. Tog även en kopp kaffe på maten på Starbucks och planera ihop våran helg. Igår var jag ut med tjejerna i Fairfax på en pub som var mer som en klubb med dansgolv och dj. Riktigt skoj, som ett litet preeweekend party. En väldans massa trevligt folk var det också. Life is gooooood.

Ikväll så var jag ut med Denise och Martina på vattenpips-baren, vi åkte dock hem rätt tidigt eftersom Martina ska jobba i morgon. Själv har jag väskan färdipackad precis som varje helg för i morgon bär det av till Philadelphia med Jana!! Wohoooo. Vi har hittat ett jätte billigt hostel så blir knappt 150 kr var. Min underbara värdfamilj har lånat ut bilen ännu en gång så blir en liten road trip igen.








Jana och Hanna


Fairfax



Ute med värdbarnen


Vattenpips-baren
var så varmt att vi kunde sitta ute ikväll


Denise och Hanna



Önskar alla en trevlig helg, xoxo




1 comment:

Anonymous said...

Grattis till ny matchning! Du är otroligt snygg på alla bilder,Hanna! Jag kommer aldrig få hem dig... /mami