Tuesday, May 29, 2012

Vet inte riktigt vad jag ska säga om helgen i New York City. Var kul samtidigt som det spåra ur så i slutändan så var det inte så kul längre.

Vi åkte dit på lördagen, bussen tog från D.C ungefär 4,5 h. Anlände runt kl 17.30 som planerat. Hade lite otur med vädret så det började spöregna. Lyckades iallafall få tag på en taxi och åkte till hotellet. En vän till mig hae fixat 2 nätter på ett hotell för mig och Denise. Verkligen ett nice rum med bubbelpool och grejer i sovrummet.

Vi gjorde oss i ordning och väntade på att min vän och en kompis till honom skulle komma och hämta upp oss för att åka och äta middag. Martina var också i NYC i helgen så vi åkte och hämtade upp henne också. Först åt vi lite och sen åkte vi till Webster Hall. Där var det faktiskt riktigt kul, 3 dansgolv, bra musik och en massa folk.

Dagen efter så vaknade jag och Denise av att roomservice knackade på dörren. Klockan var runt 9.30 på morgonen så perfekt att vakna då. Vi gjorde oss i ordning och tog en heldag i NYC. Kollade in Time Square, Empire State Building. gick omkring på 5th ave, Rockafeller Center, Central Park osv. Var riktigt fint väder och så åt vi god sushi i Time Square till lunch.

Efter det åkte vi tillbaka med Subwayn till hotellet igen. Vilade upp oss lite inför kvällen. Lite senare så kom min vän och hämtade upp oss igen. Vi drog på en pub/klubb men bra dj och nice dansgolv. Martina var med oss igen. Var ett kul ställe men tappade bort Denise och Martina och efter det så var det inte så kul längre. Kaos mer eller mindre.. Varken Denise eller Martina hade sina mobiler så kunde inte ringa.. På något vänster så löste sig allt och vi hann med bussen hem till D.C igen på måndags morgonen.

Idag var jag upp och jobba en timme sen raka vägen och sova igen. La mig runt 22 igår kväll men likt förbannat så var jag obotligt trött i morse. Kan ju bero på att jag inte sov mer än 5 timmar i helgen.

Gått bra att jobba idag, var 34 plus ute och poolen som ligger rakt över gatan öppnade idag. Tog med mig barnen dit efter skolan och plaskade omkring i några timmar. Fick sluta tidigare också för värdmamman kom hem några timmar än tänkt. Så rätt bra dag förutom att jag är fett uttråkad nu och full med energi eftersom jag sov hela dagen.


Welcome to New York City





Party Party




Waiting for the subway
on our way to NYC from Queens






Time Square


Rockafeller Center





Central Park









Party Party





No comments: