Monday, May 7, 2012

Vilken helg alltså, ännu en gång så har jag haft en fullspäckad helg med en massa skratt och en väldans massa skoj.

I torsdags blev det grillkväll med tjejerna hemma hos Ashling, var en sån där perfekt varm sommarkväll så man kunde nästan bara inte låta bli att sitta ute i en bekväm solstol och bara njuta lite av livet. Älskar verkligen att äta grillat, överdriver inte ens när jag säger att allt smakar bättre efter en vända över glöden. Ashlings värdfamilj har vart bortrest över helgen så vi har vart där ganska mycket.

I fredags blev det jobb mellan kl 15-18 så kan ju inte precis klaga. Efter jobbet så blev det raka vägen hem till Ashling igen med Martina och Denise. Vi gjorde oss i ordning för utgång till D.C. Först var det meningen att vi skulle sova hemma hos en som bor i Arlington som ligger supernära så vi tänkte att vi skulle slippa ta bilen utan stället ta en taxi. Den planen funkade tyvärr inte så blev jag som fick lov köra. Var inte sådär överdrivet kul på Tattobar, men helt okej. De andra hade iallafall kul så något positivit!

På lördagen så vaknade väl alla utom jag upp med the baksmäll from hell. Ashling försökte så gott hon kunde med att få alla att må lite bättre så hon gjorde en underbart god frukost. Ägg, bacon, yoghurt och färsk frukt, mums. Vi hade fått för oss att det bara var 1,5-2 timmars körning till födelsedags festen vi skulle till i Maryland på lördagen men icke.. Det tog mig 4 timmar att köra, vi stannade däremot ett par gånger för att köpa en födelsedags present, dricka och lite grillmat. Ashling kunde tyvärr inte följa med oss eftersom hon fick lov att jobba.

Festen var riktigt kul måste jag säga. Blev grillat till middag, beerpong i källarn, grillade marsmallows över en lägereld mitt i natten, dansade lite till skön musik och träffade en massa nytt folk. Vi var i ett stort sommarhus som de hyrt, låg alldeles brevid en sjö. Kändes som ett never ending party precis som de ska vara. Stupa i säng sist av alla runt 6 på morgonen efter 12 timmars festande när solen var på väg upp igen. Folk låg som döda sillar utspridda över hela huset, lyckades som tur var hitta en perfekt sovplats.

Dagen efter mådde man väl som man förtjäna, kan bero på att från tordagen till söndagen hade jag bara sovit runt 7 timmar. Martina tryckte i mig lite influensa piller, tog jag en 20 minuters tupplur,vaknade och tippa i mig ett par glas pepsi och efter det mådde jag prima skinka. Vi bestämde oss runt 12 tiden på förmiddagen att det var lika bra att dra oss hemåt eftersom att det var så långt att köra. Ashling var uttråkad så hon tyckte att vi skulle komma direkt till henne så hon kunde bjuda på lite middag. Snacka om gott alltså, hon hade gjort en veggilasange och en helt amazing sallad så att säga. Tror det var en av de bästa måltiderna jag ätit, riktigt bra på att laga mat den där Irländaren! Efter middagen var väl ingen speciellt sugen på att åka hem och avsluta helgen så vi åkte en sväng till vattenpips-baren och bara chilla.

Även fast jag åkte hem ovanligt tidigt igår så lyckades jag försova mig i morse.. Fråga mig inte hur det gick till för jag hade ställt 4 (!) alarm. Vet inte vad det är för fel på mig men jag stänger av alarmen i sömnen och jag hatar verkligen det. Min värdpappa var väl inte allt för glad på mig. Så nu känner jag verkligen att jag måste försöka bli bättre på att komma upp så jag har gjort en plan. Jag ska ställa 4 alarm på telen som vanligt och lägga den långt ifrån sängen så jag måste resa mig för att stänga av.. Sen har jag två väckarklockor här inne så ska ställa de också. Om inte det biter på mig så är det väl dags att uppsöka en doktor?

Idag så hade alla barnen early dismissal vilket betyder att de fick sluta tidgare. Så lite innan 12 gasade jag iväg till skolan. Sedan blev det hem för att hämta ett av barnen som blev avsläppt av skolbussen. Fick ta med alla till physical therapi, var först rädd att det skulle bli svårt men det gick riktigt bra. De kunde alla hjälpa till och de lyssnade så bra när jag sa något, stolt Hanna!

Vi var klara där runt halv 14.30 och det har vart en riktigt fin varm dag, runt 25 plus ute. Vi bestämde oss för att ta en tur till Franklin Farm som ligger 5 min härifrån. Först åkte vi hem och hämta lite matsäck och mediciner och bytte ut rullstolen mot en barnvagn. Vi såg en massa söta djur, klappa getter, såg små ank-bebisar och sen hade vi picknick på de magiska stenarna bakom stallet så en riktigt lyckad utflyckt.

Nu kom precis min värdmamma hem så är ledig och klockan är snart 20. Funderar på att åka iväg på Zumba ikväll med tjejerna och röra på fläsket lite och sen hem och lägga mig tidigt för att ta igen mig lite. Känns som att det kan vara nödvändigt.

Fick förresten min första match med en ny värdfamilj för mitt nästa au pair år idag. De bor i San Francisco i Kalifornien. Två barn att ta hand om, en kille på 4 år och en tjej på 6 år. Tycker det verkar vara en riktigt bra familj så jag har sagt att jag är intresserad så nu är det upp till värdfamiljen. Är så glad att jag tog bestlutet att förlänga ett år till. Känns rätt i hjärtat så nu är det bara att hoppas på att någon familj vill ha mig.



Martina följde med mig och mina värdbarn i torsdags på fotbollsträning och sedan en tur till lekparken



Grillning på torsdagskvällen!

Ashling, Denise, Martina





Göra sig redo för Tattobar på fredagskvällen!


Denise, Martina

Hanna, Ashling



Roooadtrip to Maryland!!!
















kort sagt, en helt fantastisk helg!

No comments: