Wednesday, September 28, 2011

Haft en bra dag! Var lite seg i morse troligtvis för att jag var uttråkad och sov så länge. Började jobba vid 7 på morgonen. Skjutsade tre av barnen till skolan och sen åkte hem igen för att hjälpa sista killen på skolbussen. Efter det var jag ledig tills det var dags att hämta alla på skolan vid halv 3. Blev mellanmål, läxläsning, duschning och sen wii-time som alla barnen verkar längta efter så mycket!

Värd-mamman skulle på ett så kallat back-to-school-night (föräldra möte) så jag jobbade tills värd-pappan kom hem vid 8 tiden på kvällen. Då hade han med sig pizza, men jag fick en kycklingsallad, försöker att inte äta gluten eftersom jag troligtvis inte tål det. Hur gott som helst.

Har blivit bjuden på en filmkväll i morgon hemma hos en annan au pair som jag träffa förra helgen. Hennes värd-mamma har kokat ihop något för några av hennes kompisar och sa att hennes au pair också kunde bjuda in några au pair vänner. Som jag har förstått det så brukar man ta med sig något litet om man hälsar på hemma hos någon här i USA. Så jag frågade min värd-mamma om hon hade något tips på vad jag kunde ta med och hon gav förslaget att jag kunde baka brownies. Så jag började baka till både filmkvällen i morgon och så gjorde jag lite extra och bjöd familjen på till efterrätt idag! Det verkade gå hem så nu vet jag iaf att jag vågar bjuda på det i morgon :)

Förstod idag att mamman i familjen fyller år på söndag. Har beställt lite Mary Kay grejer så hoppas verkligen det hinner komma innan. Tänkte ge henne en body lotion eller en body scrub med någon god lukt! Inte så lätt att veta vad hon gillar känner inte familjen så bra än.

Skulle ha jobbat någon timme på lördag förmiddag och tagit barnen till deras fotbollsmatch men det varkar blivit ändrat till att jobba någon timme på söndag kväll i stället. De ville ut och äta lite födelsedags middag ihop. Så tror det blir en bra helg!







Utsikten från köket i huset!

Så gulligt, ena killens läslogg

Happy, baking Hanna-hemmafru

No comments: