Tuesday, September 13, 2011

Sitter på au pair skolan i New York. Flög igår från Sverige till Island och sen vidare hit. När vi väl var framme på skolan så var det möte och middag och sen blev det en dusch. Så i svensk tid var jag inte i säng förrens kl 6.00. Sen var det bara upp med tuppen och göra sig redo för en lång skoldag. Började kl 8.15 och slutade för ett litet dag sen 18.30. Fått massa bra information som jag inte kunna ta till mig riktigt för jag har vart så trött hela dagen.

Delar rum med en tjej från Tyskland, kanske kommer någon mer är en säng ledig med vet inget just nu. Tycker synd om min rumskamrat, inatt vakande jag skrikandes och flyger ur sängen. Då har ja drömt att det är en flugsvärm över mitt huvud. När jag väl står på golvet fattar jag inte alls vart jag är och sen frågar tysken mig vad det är för fel och jag börjar babbla på svenska om flugor och mardrömmar tills det slår mig att jag måste prata engelska. Hon lär ju tro jag är helt slut i kolan.

Fick en present idag, min värd familj har betalat min rundtur i New York på tisdag så snällt! Längtar tills de här dagarna på skolan är över så man får träffa familj och börja leva igen. Känns jätte konstigt att vara här. Hittills har det vart pizza, friterad kyckling och hamburgare på menyn. Man känner sig inte så där värst hälsosam. Plus att det ända man kan köpa som mellanmål är godis, och utan att fylla på förrådet pallar man inte att gå på lektionerna. Nej nu är det nog dags att sova är så körd i skallen, klockan är bara 20.00 här men känns som det kvittar.

Saknar alla hemma!
<3
xoxo gossip Hanna

No comments: