Saturday, September 24, 2011

Vart ledig idag rätt skönt. Var och shoppade på ett ställe som heter Tysons Corner idag med Jana. Det var hur stort som helst tror inte ens jag såg en tiondel av vad som fanns. Tydligen som finns de ett till Tysons på andra sidan vägen. Hittade ett par leggins och en blå klänning! Hade gärna shoppat mer men vi fick lov att skynda hem för Jana kunde inte vara borta så länge.

Har bara vart hemma nu på kvällen och sett på tv och ätit lite middag med min värdfamilj. Har rätt trist och tycker det är så jobbigt att alla i Sverige har natt när det är kväll här. Hade velat prata med någon. Mamma ringde någon minut på min tele men det blir sååå dyrt. Blir väl en blandning av rastlöshet och hemlängtan som gör att det känns så segt.

Jag är iaf glad att jag har vart ute på lite äventyr både igår och idag! Kan ju vara skönt att bara ta det lite lugnt en gång också!

Har sån otur idag.. I morse lyckades jag upptäcka att det var blött på heltäckningsmattan inne på mitt rum. Tydligen någon ac-apparat som inte funkar som den ska. Tur att jag upptäckte det, har haft en fläkt här inne som försökt torka upp mattan. Sen när jag skulle på toa här nere så var tydligen spolknappen trasig, sååå måste gå upp och det känns faktiskt lite påträngande men vad ska man göra. Och nu såg jag nyss en skalbagge som sprang på mitt golv jättefort så nu vågar jag inte gå ner från sängen... 
Kanske borde sluta fjolla och inse att det finns värre saker men just nu bryr jag mig faktiskt.

Hittat en som säljer Mary Kay (hudvårdsprodukter, smink mm) i närheten så kan fylla på mitt förråd lite. Det är mycket billigare här en i Sverige så funderar på att köpa lite nya ögonskuggor och sånt kul!







No comments: