Saturday, September 17, 2011

Haft en underbar dag! Började med att följa tre av barnen på fotbollsmatch. Alla spelade i olika lag och var jätte duktiga! Efter det åkte vi hem och åt kycklingsoppa och grilled cheese sandwich. Sen var jag ledig några timmar och då hade jag äntligen tid att prata med Mamma och Richard på skype. Det var så skönt att äntligen få prata med dem! Pratade även med Johan fast på msn, vi visste inte att vi kunde prata med varandra där men han hörde mig hosta och sen började vi prata :D

Följde med och storhandlade på en mataffär, fick tillfälle att fylla på förråden med shampoo, balsam, tandkräm och sånt nödvändigt. Nu på kvällen vart det middag och jag blev bjuden på fisk, sweet potato och svamp sås, riktigt gott! Fått en massa information idag om hur det funkar i deras familj och hur saker ska göras. Försöker ta in allt och komma ihåg det. Trafiken är nog det som jag oroar mig mest för, men jag hoppas lära mig snart!

I morgon ska jag träffa min LCC (kontakt person här) och alla au pairer som bor i närliggande område och åka till en national park. Ser fram emot att se vilka  som bor i närheten så man kanske har någon att umgås med.

Nu ska jag ta det lugnt och försöka sova tidigt. Börjar inte förens 12.00 i morgon med det vore skönt att vara riktigt utvilad, har vart så trött hela dagen.

Bilder från New York City
Enjoy








No comments: