Tuesday, September 27, 2011

Haft en mycket lång jobbig dag. Inte känt mig på topp idag alls. Sluta precis jobba och kl är reden 22.. Så dags att sova för att börja extra tidigt i morgon 7.20. Haft möte idag med min LCC och hon berättade massa bra saker. Så nu vet jag att jag måste göra teori och körprov för att få ett körkort som funkar hela året. Sen pratade vi lite om hur jag ska gå till väga för att hitta något att studera. Så har lite att fundera över!

Fattar inte hur jag ska kunna slappna av och kunna somna nu, känns som att jag är på helspänn och inte ett dugg trött..

Fick en söt present påse från min LCC med en liten amerikansk flagga, ett anteckningsblock, ett tuggummipaket och hennes visitkort, gulligt av henne! Hon berättade också att vi om någon månad ska ha ett au pair möte hos henne och ha en thanksgivning middag och någon månad efter det en julfest. Låter riktigt kul.

Fått kontakt med en ny tjej idag som kom hit för några dagar sen. Hon kommer i från Österrike och har bytt värdfamilj hon var först i New Jersey. Vi pratade lite på facebook och vi ska kanske ut och äta och se en biofilm i helgen, kul att träffa nya människor :)

Thanksgiving dinner

2 comments:

Cecilia Christiansen said...

Vad kul Hanna att höra att det går bra för dig! :) Och vad skönt att du träffar nya människor också, kan tänka mig att det är behövligt när man kommer ensam till ett annat land. Tänker på dig varje dag, och när det uppstår problem i vardagen brukar jag tänka "Jag borde fråga Hanna hur hon tycker att jag borde göra.", haha.
Kram <3

Hanna Andersson said...

Tänker på dig också saknar alla jätte mycket! Inte precis lätt att hitta nya vänner som man känner sig lika trygg med men det är kul att träffa nya människor :D Du får fråga mig och prata med mig om du har problem det vet du! kram <3