Friday, September 30, 2011

Skulle ha börjat 14.30 i morse man mamman ringde och sa att ena killen hade ont i magen och jag fick lov att hämta han på skolan. Mamman tyckte det var lika bra att ta med de andra två hem på samma gång också för att slippa köra fram och tillbaka. Så började en timme tidigare idag. När vi väl var hemma mådde han bra igen så vi bestämde oss för att gå till en lekplats och ha picknick. Jag gjorde lite mackor och de tog sina cyklar och en basketboll med sig. Var rätt kul att få komma ut lite och göra något mer med barnen än att bara vara hemma. En av killarna ramla av cykeln och fick ett sår på armen, tur att Hanna hade ett litet första hjälpen-kit i handväskan. Fram med plåster!

När jag slutade idag åkte jag och hämta upp Josefin och sedan en ny tjej som jag aldrig träffat förr som heter Anna. Vi hade riktigt kul, vi käkade sallad och sen gick vi till en Ben & Jerrys affär och köpte glass. Riktigt schyssta tjejer måste jag säga. Vi pratade rätt mycket om hur det var i deras värd familjer och vad dem hade för problem med barnen. En hade ett problem i familjen där det fanns en adopterad syster som de andra bröderna vägra acceptera. Den andra hade den här tjejen att ta hand om som tyckte hon var så tjock fast hon inte alls var det osv. Då insåg jag att jag faktiskt hamnat i en helt underbar familj, alla har vi våra problem och brister men jag är så glad att jag hamnat i denna familj!

Det har med andra ord vart en riktigt bra dag! Ledig i morgon och har ingen aning om vad lördagen har att erbjuda men det återstår att se i morgon.

Lekplatsen där vi hade picknick

Här spela barnen basketboll

Här sitter Hanna och har det bra

2 comments:

Anonymous said...

Hahaha va sött du skriver! Väldigt kul och trevligt och läsa din blogg! Fortsätt med detta :) Kul att du har träffat nytt folk :D Kramiiz ponnisaris

Hanna Andersson said...

Haha tack, Kul att du läser :D