Saturday, October 1, 2011

Vaknade i morse av att min mobil pep. Hade fått sms av tjejen som jag träffa igår, Anna. Hon undrade om jag ville åka och shoppa, gissa vad Hanna sa. Jaaaaa, trodde jag skulle bli liggandes i sängen hela dagen och tycka som om mig själv men icke. Så jag åkte och hämta henne sen åkte vi till ett jättebra shoppingcenter. Köpte en nya handväska, en klänning och en tunika. Vi gick och käkade lunch på ett typiskt amerikanskt ställe som heter cheescake factory. Trevlig tjej men tycker synd om henne, hennes nya värd familj är inte särskilt trevlig.. Så vi pratade mycket om det. Efter några timmar kom även Josefin dit när hon slutat jobbet.

När vi shoppat klart skjutsade jag hem Anna och jag och Josefin åkte till Reston Town Center och hittade ett mysigt fik. Vi satt där i timmar och babblade på med våran rangliga engelska. Tiden bara flög förbi för vi pratade så mycket. Jag fikade en jätte god cheescake och drack varm choklad, mums! Inte lätt att hitta här när det spö regnar och är mörkt för de har inga gatlampor så allas billyktor blir så starka.. Man blir bländad hela tiden och kan inte se markeringarna för vägbanorna bra så kändes inte helt säkert att ute och köra idag. Hittade hem tillslut iaf efter en lyckad dag men sköna människor.

Ska jobba lite i morgon kväll vid 19.00 mamman fyller år så de ska ut och äta. Får se vad som händer i morgon, kanske blir en chilldag isängen hade vart rätt skönt.

Ute och kör

Lekplats i shoppingcentret

Jag och Anna

Här käkade vi god lunch!

No comments: