Tuesday, October 4, 2011

Started at 7am this morning. Alla skulle på möte på skolan förutom en. Så väckte han i morse, hjälpte med frukost och skjutsade ut honom till parkeringen och väntade på skolbussen. Var så rädd att vi skulle missa bussen så vi var klara i liteee för god tid i morse. Så vi fick stå på parkeringen och frysa i 20 min. Men vi missa i alla fall inte bussen! Han hade glömt att jag bara skulle vara hemma denna morgon så han blev jätte ledsen och började gråta. Men jag sa att han kunde få ringa sin mamma och lämna ett meddelande på hennes telefon och då blev han glad igen.

Var ledig till kl 14.20 som vanligt. Spenderade med lediga tid med att göra absolut noll. Legat i sängen, skypat och sett på lite tv.Tyckte synd om mig själv i morse så åt en riktigt onyttig frukost. Vill inte ens kalla det frukost, en skiva vitt toastbröd med jordnötssmör och nutella (bredbar choklad) på. Kan lova att det var gott med ska inte låta det blir en vana! Måste vara det onyttigaste jag självmat tryckt i mig sen jag kom hit.

När jag hämtat barnen på skolan var det raka vägen hem. Mellanmål, läxor och allt som vanligt. Jobbade sent idag så fick göra middag också. Blev kyckling, ris och grönsaker. Hade lite ostmakaroner kvar som barnen ville äta. Hade även gjort en mycket delikat dryck kallad lemonad. Inte så värst svårt, öppna locket på burken ta pulvret, häll i kannan och fyll på med vatten. Vill man ens veta hur mycket strunt det måste vara i detta pulver, nej..

Efter maten gick vi till en skolgård så barnen kunde spela basket. Kul att se hur sportiga dem är, de hjälps åt och lär varandra hur reglerna går till. Ena killen är faktiskt en riktigt bra coach, kan se han som någon slags sport-tränare när han blir äldre.

När jag slutat vara bara att hoppa in i bilen och tuta iväg till Reston Town Center. Skulle nämligen på bio med Jana, Josefin, Martina och Natalie. Vi såg filmen Drive, sjukt bra och en riktig pudding som spela huvudrollen. Rekommenderar! Köpte en popcorn, kan säga att den hade räckt laget runt i biosalongen, så stor var den! Åt kanske en tiondel.

Nej nu är det dags att dejta kudden, ny dag i morgon!



För alla intresserade
Dagens outfit

Innan bion


Skolan som tre av barnen går på,
det är även en kyrka

Står i kö för att hämta barnen.

Åker dit och står i kö 40-50 min varje dag. 
Dem har verkligen ett speciellt system för att hämta barnen på skolan
När man kommer dit står man i kö sen kommer
en "vakt" står med visselpipa och viftar hur alla ska köra
för att parkera. Sen ska man vänta ytterligare ett tag
Kl 15.10 släpps de minsta barnen ut sen rullar det på i storleksordning.
Ingen bil för lämna parkeringen förens alla barn är hämtade och sitter i sin bil
Sen kommer vakten igen och viftar och pekar
De som kommer först dit får åka först, därför kommer alla så tidigt och står i kö
Jag måste vara där i tid för att hinna fort hem till huset igen
 för dit kommer skolbussen med den sista ungen

No comments: