Sunday, October 9, 2011

Fått uppeleva ännu en underbar dag! Haft perfekt väder, tror det vart 27 plus ute med strålande sol och blå himmel. Vakna sent i morse eftersom jag la mig så sent inatt. Kl 12 så var jag i alla fall vaken och hoppade in i duschen och gjorde mig redo.

Efter det åkte jag för att hämta upp Josefin som också bor i Herdon. Vi åkte till town centret och åt lunch på en väldigt fin restaurang. Det är så kul med Josefin, hon är som mig och vill gärna prova på nya maträtter och äta på olika ställen. Beställade en riktigt god kalkonburgare med strips, var sugen på något maffigt idag.

Det ända negativa med maten var att det smakade smör om stripsen. Verkar som dem friterat dem i olja och sen doppat dem i smör. Häromdan så gjorde min värdmamma brunabönor på bruk, när hon värmt upp dem hällde hon i massa socker. Jag bara stod och stirra och fatta ingenting, Vaaarför säger jag bara. Tror nog alla för i sig tillräckligt med socker här. Försöker verkligen att acceptera att våra kulturer är helt olika. Denna mat är speciell. När man till exempel följer med barnen på fotbollsträning kan man se hur föräldrar ger sina barn choklad och annat godis innan och efter att äta. De borde få energi från något bättre än godis kan jag tycka,,

När vi ätit upp åkte vi till ett ställe för att spela äventyrsgolf som Josefin hittat på internet. Det var riktigt kul, bra banor och jag spela till och med bra. Kan tycka att det var på gränsen till inte barnvänligt. De var olika fejkdjur som ploppa upp i buskarna och lät väldigt högt. Krokodiler som smög upp ur vattnet och sprutade vatten på en när man spela. Skrek till och med för jag blev så överraskad ibland.

Efter golfen åkte vi till Reston Town Center igen och fikade. Satt där bra länge och bara prata. Martina och Jana kom också dit en sväng och käkade lite mat. När jag körde hem alla pratade vi om hur vi borde gå på rådgivning med våra gpser! Alla verkar ha samma strul med sina gpser som jag har..

I morgon kommer barnen att vara hemma från skolan, det är Columbus day. Så i morgon har jag ingen ledig tid på dagen men slutar kl 18!



















 

No comments: