Friday, October 14, 2011

I morse hade tog jag lite sovmorgon. Gick upp vid 10 och åkte till banken för att aktivera mitt kort. Sen tänkte jag åka till trafikkontoret för att se om jag kunde börja med körkortet. Körde så klart fel hundra gånger innan jag hitta rätt. Skulle ha tagit 15-20 min men tog typ 1,5 timmar i stället.. När jag väl hittat rätt så saknades ett papper från banken så bara ut i bilen och åka hemåt igen. Stannade till på banken och fixade papparet. Så åker dit någon gång nästa vecka igen, nu vet jag iallafall vart det ligger!

Efter det åkte jag hem till Josefin och fick se hur hon bodde hos hennes vädfamilj. Blev bjuden på lite go fika sen var det dags att åka hem och börja jobba. Var rätt chill för mamma var hemma också så vi hjälptes åt med mellanmål läxor osv. Sen blev jag erbjuden att följa med dem till skolan för det var bingokväll där. Var riktigt trevlig, jag tycker att det är kul att spela bingo, saknar att spela bingo lotto med Johan på söndagskvällarna! Det var ungefär 10 bingo lotter som var och en hade. Priserna blev bara bättre och bättre mot slutet. Den sista bingo så vinner E på fullbricka, lycklig kille kan jag lova. Priset var 100 dollar (ca 700kr) som spa presentkort. Mamman var också rätt nöjd!

Bara tagit det lugnt i kväll, tog nyss en dusch och ska lägga mig och läsa lite. Köpt en bra bok på engelska för att träna lite extra, den är riktigt bra! Ska kanske jobba i morgon om det inte regnar, följa tjejen på fotbollsmatch.

No comments: