Thursday, October 13, 2011

Jobbade min timme på morgonen halft sovande. Efter det tänkte jag lägga mig och sova igen men fixade sminket och gjorde mig i ordning i stället. På förmiddagen pratatade jag med Johan, Sara och Mamma på skype, kändes väldigt bra!

Vid halv 12 ringde värdmamman och ville att jag skulle börja jobba tidigare. Ena killen hade så ont i magen så skulle åka och hämta han på skolan. Senare åkte dem till doktorn för han har haft mycket ont i magen på sistone, jag misstänker att han är allergisk mot något. Så pinsamt när man kommer till deras skola. Man måste trycka på en knapp och berätta varför man är där. Jag blir jämt så stressed och försöker komma på någon bra meningsbyggnad men det bara sullar till sig. Men som tur är så öppnar dem alltid dörren för mig ändå. Lyckas man klämma in au pair och barnets namn i samma mening så har man ju i alla fall lyckats åstadkomma något!

Åkte tillbaka till skolan vid halv 3 för att hämta de andra barnen. Gick ganska bra att jobba denna eftermiddag, har tvättat som en tok! Sen började ovädret, spöregn åska och blixtrar. Tydligen tornado varning! Tjejen var så rädd att han skaka visste inte hur jag skulle trösta henne. Hon somna tillslut helt utmattad i soffan bredvid mig så det kändes bättre.

Slutade runt 7 och åt en riktigt god bbq kyckling sallad de köpt till me, de andra åt pizza. Sen gick jag ner på rummet och försökte få tag på Josefin och fråga när hon skulle hämta mig för att göra ett nytt försök med Lejon kungen 3D bion. Helt plötslig klampar Josefin och Martina in på mitt rum, snacka om att bli överraskad! De hade tydligen inte gått så bra för dem att köra. De hade åkt på små vägar med stört mycket vatten på så Josefin vågade inte köra något mera. Men fick låna bilen så jag körde i stället, inte så mycket vatten på de stora vägarna så det gick prima.

Vi var själva i biosalongen så det var rätt kul. Tyskarna grina och jag bara skratta hela tiden. Pumba är så söt :)

Göööött att jag börjar 15.15 i morgon, skulle börjat 12 men eftersom jag jobbade extra idag fick jag börja senare i morgon. Ska försöka hinna med banken för att aktivera mitt nya bankkort. Efter det ska jag se om jag hittar till trafikskolan så de kan hjlpa mig med hur jag ska börja med allt.




En medium popcorn 
räckte fint att dela på alla 3

No comments: