Friday, October 21, 2011

Mycket bra fredag! Kunde ta lite sovmogon idag för jag började kl 11. Hade en chill morgon, skulle ta emot några gubbar och visa dem var de kunde montera ihop sängen som de hade med sig till ett av barnen. Medans fixade jag med tvätten, fick mycket gjort idag kändes bra för mamman och tjejen ska åka och campa i helgen så vet att det inte kommer bli speciellt mycket gjort då. Sedan var jag ledig till 15.15 så hann prata lite med Mamma,Richard och Sarah på skype. Alltid lika kul att höra om vilket dåligt väder det är i Sverige och att det snart ska börja snö i Mora.

Tre av barnen hade aktiviteter idag på skolan så hade bara en att ta hand om. Vi hade faktiskt väldigt trevligt, gjorde läxor, åt mellanmål och lekte med gossedjur i hans nya säng. När mamman kom hem med de andra barnen runt halv 6 tiden så fick jag sluta för dagen. Josefin kom och hämtade upp mig och vi åkte till en thairestaurang och åt middag. Åt vårrullar till förrätt och en alldeles för stark med god kycklinggryta till huvudrätt.

Efter det åkte vi hem till Josefin och hon bjöd på glass som efterrätt och började planera lite för i morgon. Vi ska åka in till Washington Dc och kolla in vita huset och andra hurcoolasomhelst saker! Vi kommer bli ett helg gäng tjejer som åker tillsammans sen ska vi även möta upp två tjejer när vi väl i Dc. Jag har fått den stora äran att köra till tågstationen, det är tydligen stört ömöjligt att hitta bra parkeringsplatser i Dc så det lättaste är att köra till en tågstation och sedan åka därifrån. Ber till vädergudarna att vi får skinande sol och slipper regn.

Josefin är förälskad i Lejon Kungen, och tycker det är JÄäääääätttekul att lyssna på låtar ur filmen på olika språk. Så ikväll har jag hört scar sjunga på arabiska, japanska, danska, you name it.. Det var jätte kul... När vi hade sett samma klipp ur Lejon kungen på ett antal språk så plöjde hon igenom samma visa med en annan barnfilm som heter Rio som jag inte ens har sett. Vet inte så många andra sätt man roligare kan fördriva en fredagskväll på...

I morgon ska jag jobba fram till 12, ska följa två av pojkarna till deras fotbollsmatcher. Har börjat bli så där jobbig när jag kollar på deras fotbollsmatcher.. Hejar på för fullt när barnen spelar, helt inne i matchen. Har till och med lärt med vad de andra barnen i lagen heter så hejar på, applåderar och skriker för fullt. Tycker jag själv är pinsam men kan inte rå för det, dem är sååå duktiga ju! Jag som inte ens gillar sport, totalt väderlös på de flesta sporterna, men har börjat lära mig väldigt många fotbollsregler nu.

Beställt ännu mera Mary Kay produkter som kom idag. Det var tur för mitt puder och min rengöring var precis slut. Testade även min nya sugarscrub med passionsfruktslukt när jag duschade, helt amazing, len som en babystjärt! Kan även tipsa intresserade om den nya blöta eyelinern (luxury liner) tror den finns i Sverige nu också. Mycket nöjd, bäst av allt är att det är hälften så dyrt att köpa Mary Kay produkter här.

Igår var jag och shoppade med Anna och Josefin på ett shoppingcenter i Fairfax. Har börjat handla lite julklappar som ska raka vägen hem till Sverige. Blir inte så mycket och inga stora grejer bara en liten hälsning från Usa!

På söndag är det ett nytt möte med min Lcc(kontakt person) och andra au pairer som bor i närheten av mig. Man måste gå på minst ett möte per månad, krav från cultural care. Vi ska till ett ställe i Great Falls och dricka äppelcider, göra smores och sitta runt en lägereld. Tycker det låter hur mysigt som helst! Bäst med möterna är att man träffas så mycket andra människor.

Nu är det verkligen dags att hoppa i sängen. Mycket som ska göras i morgon, börjar 8.30!
xoxo

Bild från det förra lcc-mötet, några av dem som ska följa till Dc i morgon!

No comments: