Monday, October 10, 2011

Började 8 i morse, barnen hade ingen skola idag pågrund av columbus day. Var mycket action i morse, mamman jobba hemmifrån och då blir automatiskt alla barn väldigt busiga. Tror jag hanterade situationen rätr bra ändå. Gjorde ostmakaroner som lunch till barnen sen åkte L och E iväg på en playdate. Så hade bara två barn att ta hand om. Skönt när dem bara är två har lite mer kontroll då! Slutade kl 18 och då kom Josefin och hämta mig så vi åkte till Town Centret och åt en riktigt god middag, Thai mat på samma restaurang som vi åt på i helgen. Sen köpte vi glass i en Ben & Jerrys shop.

Kul att hitta på något även på veckorna men ibland är man så trött och slut att man bara vill sitta hemma. I morgon ska jag och Josefin kanske åka runt och kolla vad det finns för utbud på gym här i närheten. Skulle verkligen uppskatta att röra på fläsket lite. Nu när jag ändå living the dream liksom. Kan ju lika gärna passa på att droppa några kilon if its possible. Kan ju säga att jag skriver som jag tänker min hjärna är väldigt confused! Skulle  ha gått på bio i morgon med några tjejer men jag jobbar sent till 21.20 så tror jag blir hemma i morgon kväll!

Josefin fick mig att uppskatta tillvaron idag. Svårt att förklara hur men hon berättade att hon kollat på mina bilder på facebook och sa att det var som att se en annan Hanna, med all alkohol, party osv. Hon sa att det bästa albumet var det med bilder från mitt liv här. Så en liten tankeställare för mig, hur man väljer att leva sitt liv. Det finns väldigt stora möjligheter att förändra om man bara vågar ta chanen. Jag är så otroligt glad och tacksam för att jag upplevt de här 4 veckorna. Så glad att jag åkte hit när jag hade möjligheten, även om jag saknar alla hemma i Sverige. Känns som att jag mår bättre och är mer stabil. Var länge sen jag kände den här djupa ångesten och pressen över livet. Det kommer säkert tillbaka men jag njuter verkligen av att må så här bra, high on life! Känner hur jag har makten att förbättra mitt liv och uppleva det til 100 procent, som det ska vara.

Är bara glad och förväntansfull på vad morgondagen har att erbjuda,
vad jag ska få lära mig. se och känna!

Klämmer in en kram här till släkt och vänner,
tack för att ni finns och stöttar mig med skype och mail osv det är skönt att höra från er
(L)


 Starter, friterade tigerräkor

 Anka på spenatbädd

Josefin åt en stark kyckling-rätt 
som jag åt sist jag var där!




1 comment:

Cissi said...

Fan vad glad jag är för din skull Hanna! Du verkar verkligen leva din dröm där borta. Jag har också tänkt på det din vän sa, och att du verkar vara i en positiv utvecklingsprocess. Läste också ditt förra inlägg om att du har upptäckt att det är roligt att festa utan alkohol också, och det var så härligt att läsa just för att det var ett av dina mål om jag inte minns rätt.
Jag saknar dig enormt, men den här resan verkar vara precis vad du behövde.
Kram!