Monday, October 31, 2011

Jobba lite i morse sen gick jag iväg till banken. Fick ett nytt lösenord eftersom jag blockat min internetbank. Gick rätt fort så efter det köpte en kycklingsallad och gick hem och åt lite lunch. Blev en lugn och skön förmiddag tills det var dags att börja jobba igen vid kl 13.

Eftermiddagen blev hektisk. Skulle försöka få med alla barnen in i en affär och handla efter jag hämtat upp dem på skolan. Mamman ville att vi skulle köpa lite godis eftersom det är halloween idag och någon kanske kommer och knackar på medans vi är hemma. Inte lätt att handla med fyra upp-speedade ungar plus en rullstol! Hade mer än gärna vart klonad idag. Lyckades i alla fall få tag på lite halloween godis.

Efter det åkte vi hem och då var det dags att göra en tidig middag för dem ville ut och gå bus eller godis. Vid 17 tiden kom pappan hem och då bytte alla om och vi åkte iväg till hans mammas hus. De var utklädda till kontorsflicka, indian, polis och cowboy hur fina som helst. Var jätte trevlig och farmorn hade inrett huset både ute och inne med halloween pynt.

Vi fikade lite sen gick vi ut på en väldigt lång runda och knackade dörr. Var så mycket barn som gick omkring, kul att se hur alla hade klätt ut sig. En del hade så häftiga saker i sina trädgårdar med ljud och rörelseeffekter. Farmor stannade hemma och delade ut godis hon hade nästan haft 90 personer där. Barnen hade varsin stor påse fullproppad med godis! Vi åt lite mat där innan det var dags att åka hem igen, jätte trevligt mycket glad att jag följde dem. Behövde egentligen inte följa men jag ville se hur dem firade halloween.

Nu är klockan alldeles för mycket så ska sova. I morgon behöver jag inte jobba på morgonen så kan ta lite sovmorgon. Ska kanske åka och träna i morgon förmiddag med Josefin så har något att se fram emot.



2 comments:

Anonymous said...

shit :D låter as kul ju hahaha :D
Kommer ihåg när vi va små och knacka dörr (a) /ponysaris

Hanna Andersson said...

Haha ja jag kommer också ihåg det :D Var kul att se hur överdrivna alla är här. Farmor hade bakat halloween godis och det var små jordnötssmörgodisar doppade i vitchoklad och dem var dekorerade som ögonglober. Läbbigt värre men hur goda som helst. Miss you sistha