Tuesday, November 1, 2011

Behövde inte jobba något på morgonen så sov till kl 9. Satte på mig mina träningskläder och åkte iväg till gymmet där Josefin väntade. Gick på ett pass med både styrka och kondition som höll på i en timme och efter det simmade vi en timme. Så skönt att röra på fläsket lite!

Blev tyvärr lite missförståd idag mellan mig och värdpappan. Han hade tagit vanen i morse för att han och ena killen skulle till doktorn. Den enda bilen jag såg i morse att ta till gymmet var pappans bil som jag brukar köra på helgerna. Skickade ett sms till han och berättade att jag lånat den. När jag kollade telefonen efter jag tränat klart hade jag både sms och röstbrevlådsmedelande från pappan. Han behövde bilen för att komma till jobbet och jag hade trott att han skulle köra vanen dit.. Han hoppade tillslut på en buss och jag kände mig skaplig dum..

Blev en bra eftermiddag, barnen var så snälla och hjälpsamma idag. När vi gjort läxor och ätit mellanmål gick vi till en skola i närheten så dem kunde spela lite basketboll. Kul att se på när den äldsta försöker lära de mindre hur dem ska göra. Han är stenhård med reglerna, om de inte lyssnar för dem lov att springa ett varv runt planen, (vilket dem inte gör). Han talade om för tjejen innan vi skulle gå hem att hon är skyldig han 6 varv att springa nästa gång. Kunde inte hålla mig för skratt när tjejen står och snurrar runt i cirklar totalt ointresseserad av basketbolls-lektionen.

När vi kom hem lärde dem mig att spela Wii på tvn. Vi spelade något supermario-spel, var hur kul som helst vi satt och spelade alla tillsammans. Mamman kom hem runt halv 8 och då hjälptes vi åt att fixa middag.

Nu tar jag en liten paus i mitt körkortspluggande. Läst 30 sidor en manual på engelska. Mitt huvud är ganska trött nu så funderar på att fortsätta i morgon. Behöver inte jobba i morgonbitti heller så börjar kl 14.45, gött.

Liten Hanna sitter vid Washington Monument

No comments: