Saturday, November 12, 2011

Haft sjukt kul idag med Sky. Vaknade kl 12 i morse och var på riktigt bra humör. Tänkte att det var en perfekt dag för lite shopping, behövde köpa nya vinterskor och en partyväska. Inte så kul att gå ut och dansa med en jätteväska. Jag är tyvärr expert på at trycka ner allt möjligt onödigt i mina väskor.. Desto större desto mer får jag ner.

 Hämtade upp Sky och åkte i väg till Fairfax till en stor skoaffär. Dsw. Hittade ett par riktigt sköna stövlar och en snygg liten väska. Efter det var Sky sugen på cheescake så vi åkte till Dulles Town Center till Cheescake factory. Lyckades kläcka ur mig en ganska dumkommentar, Det här var det godaste jag ätit idag! Fast jag har ju bara ätit en banan. Sky har så skön humor, hon tyckte servitrisen var snygg så på kvittot skrev hon, Can I put you in a box? Innan hade han frågat oss om vi vill ha boxar till våra Cheescakes som vi inte orkade äta upp. Hade velat se när han läste på kvittot haha! När vi ätit upp så gick vi in i köpcetrumet som låg mitt emot. Hittade massa snygga kläder, kjolar och linnen.

Igår jobbade jag till 20.00, ganska lång dag men det gick bra. När jag slutatde så åkte jag och hämta upp Martina. Vi hade fått för oss att testa på utelivet i Dc. Så vi åkte tunnelbanan dit och hittade klubben rätt fort. Jag har noll lokalsinne ibland, fattar varken tunnelbane systemet eller hur man ska läsa gatorna. Det är bokstäver och siffror som man letar efter, känns som en laburint.

Stället hette Ultrabar och det kostade 150 kr att gå in plus extra för att hänga in väskan och jackan. Så blev ett dyrt kalas. Men eftersom jag inte dricker någon alkohol så blir det ju inget slöseri på det. Fick visa mitt pass för att kunna komma in, plus att jag fick fula stora svarta kors med spritpenna på händerna för att de ska ska veta att jag är under 21 år och inte ska bli serverad alkohol. Har försökt hela dagen att få bort kryssen med det är stört omöjligt, fortfarande lite kvar. Musiken var riktigt bra och alla dansade och hade kul så blev en lyckad kväll!

Får se vad som händer ikväll ingen aning än. Ska kanske träffa Sky och gå ut ikväll igen med det är inte säkert.

xoxo

Bilder från i torsdags när jag var på Zoo med mina värdbarn







På tunnelbanan på väg till Washington Dc för att gå på Ultrabar
Martina och Hanna


Några av dagens inköp

 Nya vinterskor, snyggare i verkligheten
Ny kjol

Nytt linne

No comments: