Saturday, November 26, 2011

Ännu en fin dag, så skönt att det är en lång helg man hinner med så mycket! Vaknade tyvärr inte av de 4 alramen jag hade ställt så i morse vaknade jag runt halv 10. Som tur var hade de andra också tagit sovmorgon så slapp skämmas. Vet seriöst inte vad det är för fel på mig när jag sover, stänger alltid av alarmen i sömnen..

Haft en fullspäckad dag, vi började med att åka till en national park där flight 93 kraschade på ett fält den 11 septemeber 2001 i Pennsylvania. Det låg ganska öde men var mycket folk där, mycket information och bilder på alla som dog i flygplanet.. Flight 93 avgick ifrån New Jersey och var på väg till San Fransico med 33 passagerare. Planet kapades och de flögs mot Washington Dc, troligtvis påväg mot U.S capitol building. Det gick snett för kaparna och de kraschade ner på en stort fält ungefär 20 min flygtid från Washington Dc. Var intressant att se eftersom jag inte visste så mycket om det planet. Två flög in i Worldtrade Center i New York City och ett flög in Pentagon i Virginia. Var väldigt speciellt att få höra deras minnen ifrån denna hemska dag eftersom de bor så nära. Mamman hade en vän som jobbade i Pentagon som dog,..

Efter det åkte vi iväg till ett ställe som hette Wildside. En stor byggnad med bowling, biljard, tvspel, mat, klätterväg osv. Barnen hade så mycket energi eftersom de suttit i bilen så länge så dem sprang omkring och hann nästan testa på allt. Hur duktiga som helst, de klättrade högst upp på klätterväggen.

Vi kom inte hem förens runt halv 9 och alla var helt slut. Vi spelade ett kul spel nu på kvällen som hette Apples to Apples, var riktigt trevligt. Nu blir det nog en dusch och sen är det dags att sova!

Xoxo










 Några bilder från helgen, kommer mera!

No comments: