Tuesday, November 29, 2011

Så glad, lyckats beställa en ny kamera idag. Fick hjälp av min syster Sara eftersom jag är helt värdelös på kameror. Hade panik i en timme, grinade till och med.. Trodde jag beställde den flera gånger men det hade jag som tur var inte. Är inte riktigt bra på det dära med att beställa på internet alltså.. Blev en Nikon Coolpix P500, 36 X. Så nu är det bara att vänta på att dem ska komma. Hoppas jag kommer att förstå någonting av den.

Det har vart en bra dag, behövde inte jobba i morse så jag började vid halv 3. Tog en lång, kanske inte så värlförtjänad sovmorgon, skönt vare kan jag lova. Pappan jobba hemifrån idag så fick sluta tidigt, vid halv 7. Åkte iväg till gymmet och tog ett styrkepass och sen blev det Zumba. Glad att jag kom iväg idag var inte alls motiverad.

Det var 20 plus ute igår och idag spöregna det och var runt 10 grader. Fattar mig inte alls på vädret men tycker ärligt att det är skönt utan snö. Kommer bara bli blaskigt och jobbigt. Snön är roligast om man åker skoter, skidor eller pimplar och känner på mig att jag inte kommer göra något av det denna vinter.. Kommer sakna det, särskillt att åka skoter. När jag flyttar till Sverige på heltid ska jag ta skoter-körkort och mc-körkort har jag bestämmt mig för.

Igår hade jag dötrist på kvällen, vart runt folk i flera dagar och sen var jag plötsligt ensam. Älskar verkligen att vara ensam men ibland gör det mig helt nere. Hämtade upp Martina och vi drog iväg till Cheesecakefactory. Kände för att synda lite så åt cheescake till middag. Kan ju inte påstå att det är speciellt mycket LCHF men what ever. Upp på hästen idag igen. Om någon har några roliga LCHF julrecept får de gärna skicka. Ska försöka baka riktiga lussebullar och pepparkakor till barnen, ska bara se om jag lyckas hitta saffran någonstans.

Börjar bli dags att köpa julklappar till värdbarnen. Har beställt Mary Kay grejer till föräldarna. Pappan ska få en after-shave gel och mamman ska få ett set för händerna. Ska väl åka till någon leksaksaffär och köpa något kul till barnen.

Nej nu är det dags att tänka på refrängen

No comments: