Friday, November 25, 2011

Det har vart en alldeles perfekt amerikansk dag! Började rätt så stadigt med bacon och ägg till frukost. Hann ta det lite lugnt på förmiddagen, satt bara och hade det fint framför datorn. Vi åt lite mat som blev över från igår till lunch, lika gott idag vill jag lova. Efter det ville dem ta med mig på en biltur för att visa lite mer hur området ser ut här i PA. Verkligen fin natur, tagit en del bilder men laddar upp dem senare. Det är även tradition att dagen efter Thanksgiving sätta upp julbelysning och dekorationer på sitt hus, så sett väldigt mycket julpynt idag. Känns så konstigt för det är ingen snö och jag fattar faktiskt inte att tiden går så fort. Om en månad är det julafton?

Vi har haft en riktigt fin solig och varm dag (för att vara slutet av november). Barnen har visat mig så många ställen här runt om huset och i skogen som dem tycker om. Det är kul att dem vill visa mig, känner mig delaktig. Deras morfar är stencool, han är så "country". Kör omkring barnen på sin fyrhjuling och lär dem lite vett och ettiket om lantlivet. Både igår och idag så har tvn konstant visat amerikansk fotboll. Försöker lära mig reglerna och fatta spelet men är ärligt inte så värst inne i matcherna.

På kvällen så åkte vi ner till "byn" för att det skulle vara en bilparad med ambulanser, polisbilar och brandbilar. Var hur häftigt som helst att se, alla hade signalerna och ljusen på. Vi mötte upp vänner till morfar intill vägen där paraden skulle gå förbi. Någon hade lite random gjort upp en eld där mitt på vägkanten. Så där satt vi på varsin camping stol och hade helmysigt. Blev bjuden på öl också så hela livet kändes komplett! Inte druckit en öl på mer en 2 månader så det var himmelskt.

När vi kom hem vid 7 tiden blev det mormorns special, megaköttbullar i tomatsås. Barnen var helt slut, tror inte dem är vana med så mycket frisk luft. Två av dem hann somna innan maten ens blev kvar.

Xoxo


Bild från onsdagen!
Lisa, Hanna, Martina

No comments: