Thursday, November 17, 2011

Jobbade en timme som vanligt i morse. Vet knappt hur jag tog mig ur sängen, var för trött. La mig alldeles för sent igår, tack vare min uppkäftiga hjärna som aldrig vill hålla tyst. Tänkte jag skulle göra lite nytta idag, inte bara sova hela tiden. Så åkte till gymmet och tog ett skönt styrkepass.

Hade fått medelande från mamman som jag inte såg förens träningspasset var slut. Hon ville att jag skulle åka till skolan för att hämta ett av barnen som hade ont i magen. Så var bara att hoppa in i bilen och gasa iväg.. Har vart där ett flertal gånger för att hämta upp barnen när dem är sjuka men idag stod det en kaxig kärring i receptionen på denna fina privatskola och kaxade om att jag skulle visa legitimation. Det hade jag så klart lämnat i bilen, så när killen kom fick han utfrågning om han kände igen mig och vad jag var för en typ. Han svarade som tur var rätt på alla frågor och vi kunde gå. Snacka om att känna sig dum, men respekterar att dem vill ha koll.


Gjorde omelett och stekt bacon till lunch hur mumsigt som helst, till och med killen tyckte det var gott. Försöker med mitt lchf, även fast jag har en seg start. Sen pasade jag på att baka en chokladkaka att ta med till au pair mötet. Har bakat den chokladkakan så många gånger hemma i Sverige men hade ingen elvisp och hade inte samma ingidienser så den blev inte alls något bra. Fast det såg jag ju såklart inte förens jag hade kommit till mötet och då var det lite försent..

Josefin skulle komma och hämta mig så vi kunde åka tillsammans. Mötet började kl 19 men tio minuter över så hade ännu ingen Josefin dykt upp här. Hon ringde lite senare helt förtvivlad, hennes gps hade lagt av. Hon hittatde inte hem till mig så jag fick lov att åka och hämta henne. När vi väl satt i bilen och skulle slå in adressen i min gps så funka det så klart inte.. Gpsn är tyvärr inte uppdaterad och vi skulle till ett nybyggt område så det var ju mission impossible att hitta det. Så fick ett antal sms instruktioner på kass engelska om hur jag skulle köra. Nackdelen var bara att jag inte kunde läsa medans jag körde och Josefin läste smsen åt fel håll. Vi hittade fram till mötet en och en halv timme försent, även fast det bara var 10 min från mig..

Det var förövrigt mycket trevligt, lärde känna lite nya au pairer och hann prata lite med min Lcc om mitt social security number och även om att jag behöver hjälp med vad jag ska studera. Hon hade dukat upp en Thanksgiving dinner med kalkon, grönsaker, potatismos och en massa andra godgrejer. Jag höll mig till sås och kalkon så känner mig stolt! Alla hade med sig varsin efterrätt och vi var runt 15-20 pers så snacka om smårgösbord med mumma. Jag smakade en bit från min förfärligt misslyckade kaka, bara för att se vad för hemsk jag severade (dålig ursäkt).

Blir kanske ledig i helgen pga att jag jobba extra idag så det hade ju var rätt skönt. I morgon kväll blir det att åka till Tysons Corner och se på Twiligt med Martina och kanske Jessika. Sen är det inget mer planerat men hoppas på en bra helg.

Bloggen är under konstruktion, men jag är så kass och oteknisk så verkar inte bli så mycket häftigare.

Xoxo


Jessika och Hanna

Hanna och Sky

Larissa, Josefin, Jana, Jessika, Hanna, Nathalie, Sky

No comments: