Sunday, November 20, 2011

Vilken helg det har vart, fullt ös. I fredags när jag slutat jobba var jag med Martina och såg Breaking Dawn. Vi åkte tidigare till Tysons Corner för att äta god middag och shoppa lite. Kunde ju så klart inte hålla mig ifrån att handla lite jag också.

Vi shoppade tyvärr in i sista stund innan vi gick upp til sista våningen där biografen ligger. Vi hade förköpt biljetter flera veckor innan och trodde det var lungt att komma sent men icke. Biljetterna kommer tyvärr inte med någon sittplats så vi satt på raden lägnst ner. Nu var ju denna film en av de bästa jag sett så det gjorde inte så mycket. Satt som förtrollad i två timmar, hade gråten i ögonen nästan hela filmen. Rekommender dock alla Twilight-fan att läsa böckerna. Filmen slutade lite efter 12 på natten så det var bara att åka hem när den var slut. Satt vid datorn till 4 på morgnen innan jag lyckades komma i säng.

Igår fick jag vara ledig fast jag egentligen skulle ha jobbat. Hade pratat med en ny tjej som heter Abigail från Chile om att vi skulle åka till Maryland på lördagen. Träffade henne på au pair mötet i veckan. En annan tjej, Paloma även hon från Chile,  skulle också följa. När jag vaknade på lördagen så hade jag fått sms om att vi inte kunde åka så blev rätt ledsen. Paloma hade strul med sin värd-mamma och hon var den ända som visste vägen dit vi skulle.

Jag och Abigail bestämde att vi skulle träffas i alla fall. Åkte och hämta upp henne för att äta på en mexikansk restaurang. Hon var hur trevlig som helst, lätt att prata med. Alltid lite spänt och nervöst att träffa nya människor som man inte känner. Hon hade goda nyheter, vi kunde åka i alla fall det hade löst sig för Paloma. Så vi åkte och hämta upp henne och drog iväg till tågstationen. Klockan hade tickat på rätt duktigt och vi började fundera på om det var lite sent att åka till Maryland. Vi bestämde oss för att åka till Washington Dc istället för att gå på World war ll museumet. Det var fyra våningar så vi hann inte se allt men det var sjukt häftigt och sorligt. Var helt tagen av allt, svårt att ta in att det verkligen har hänt..

Vi stannade kvar ända tills dem stängde vid halv 6 och sedan åkte vi hem igen. De ville komma tillbaka till Dc på kvällen för att gå på Ultrabar. Så det var bara till att skynda hem för att duscha och byta om. Hämtade upp Abigail när jag var klar men tyvärr visste ingen av oss vägen eller adressen till tågstationen denna gången hade vi inte Paloma i bilen som kunde vägen. Vi trodde vi kunde komma ihåg vägen och började åka, så klart åt helt fel håll. Tillslut fick Abigail adressen av en av sina kompisar så vi kunde knappa in det i gpsen. Väl på tågstionen mötte vi nästa problem som var att vi hade för stora sedlar för biljett-maskinerna. Vi hjälpta av en som jobba där som lyckades få in oss på ett kort. Det ledde till nästa problem, vi inte kunde komma ut på ett kort när vi väl var framme i Dc..  Turen va med oss åter igen, vi fick veta av personalen att vi egentligen skulle vi fått böter på 50 dollar för att det är olagligt att göra så. De släppte igenom oss utan böter, tur att en del människor är så snälla och inte tror det värsta om en.

Vi lyckades hitta till Ultrabar men då fick vi en chock. Kön var flera meter lång, så mycket folk. Klockan var redan halv tolv och det kändes näst intill hopplöst att ställa sist. Då dyker Paloma upp, som redan har kommit in. Hon har satt upp oss på en gästlista så vi kan ställa oss i en kortare kö och komma in på nästan en gång. Mycket ös inne på klubben och vi hade riktigt kul. Trodde det bara var två vånigar med det är fyra vånigar stort. De ville såklart dansa på tredjevåningen med latin-musik och jag gjorde mitt bästa för att dansa lite bra som de.

Tunnelbanan var lite försenad igår som kom inte hem förens kl 5 i morse. Gick raka vägen och la mig utan att ens tvätta bort sminket och vaknade vid 3 mitt på dagen. Snacka om att vrida om dygnet totalt denna helg. Ska upp och jobba i morgon ska ska försöka somna tidigt. Glad att jag träffat två nya sköna vänner och att det blev en fullspäckad helg.


Hanna och Abigail

Paloma




1 comment:

Anonymous said...

Vilken höjdarhelg! Hoppas du fått ordning på datorn så vi kan skypa i kväll!

Mamma