Thursday, November 10, 2011

Börjar bli skapligt nervös. Den 15 november kan jag inte köra någon mera bil här, mitt internationella körkort gäller bara 60 dagar vilket snart har gått... Har haft en massa problem med mitt social security number vilket gör att jag inte kan börja med mitt körkort.. Ingen aning om hur detta ska sluta, ringde till kontoret häromdagen och de sa att de behövde två veckor till på sig för att granska alla papper.

Börjar känna att jag borde ta tag i vad jag ska studera, måste plugga minst 72 timmar. Först hade jag tänkt ta någon rolig helgkurs men nu har jag börjat fundera på att plugga något mera seriöst, när man ändå har chansen att studera i ett annat land. Min värdfamilj kommer att stå få 500 dollar vilket är ungefär 3500kr. Det kommer nog inte räcka till allt så får lägga till resten själv. Funderar på att läsa en engelska kurs, har hittat några med de börjar inte förens i Januari.

Idag tog jag med tre av barnen till ett Zoo i Reston. Gpsen hittade inte alls först så hamnade helt och hållet fel. Hade otur med vädret det var lite regn och väldigt kallt även fast jag hade min vinterjacka. Tror barnen tyckte vi hade kul ändå, såg massa söta djur! Efter det åkte vi och handla, gick skapligt bra de var så trötta att dem inte orkade busa omkring.

Träffat Josefin nu på kvällen. Vi åkte till Dulles Town Center Mall, jag kände att det var dags att bryta upp med Mary Kay lite halft. köpt ett get started kit med mitt saknade Bare Minerals. Tycker inte att Mary Kay smink blir något bra i mitt ansikte. Allt bara kladdar ihop och sen ser jag helt flottig ut.. Har försökt hitta något ställe där dem säljer Kerstin Florian som är ett annat hudvårdsmärke som jag använde innan jag åkte hit. Hittar dock bara sidor att beställa ifrån och det är såå dyrt.

Anywaaay, efter det så åt vi middag på Cheescake Factory. Mumma, jag åt en bbq kycklingsallad som smakade himelskt gott. Till efterrätt blev det en jornötsmör-choklad cheescake som var föör god. Orkade inte äta upp hela, man får jumbobitar så har med mig resten hem. Haft en trevlig kväll, skönt att komma ut lite.

Börjar inte förens 12 i morgon så funderar på att ta en sovmorgon. Ledig i helgen men än så länge inget bestämt..

Xoxo

No comments: