Wednesday, November 9, 2011

Har inte riktigt fattat att jag är här än. Släppte bara taget och satsade allt och nu sitter jag här. I USA, bor hos en familj, är en del av deras vardag, dem är min vardag. Detta är nu mitt liv. Ibland när jag sitter här i mitt rum alldeles ensam så saknar jag alla så mycket. Men jag vet att jag inte uppskattade vardagen så mycket när jag väl var hemma i Sverige. Jag ville alltid iväg, alltid göra något mer aldrig riktigt nöjd. Nu har jag börjat uppskatta saker mer, försöker ta vara på all tid jag har. Ångrar även att jag inte uppskattade saker mer innan jag åkte hit. All går bara så fort, har redan vart här i snart två månader.

För bara några månader sen hade jag världens stress och panik över studenten, betyg, boende ekonomi och jobb. Vad jag skulle göra härnäst, skulle jag bli kvar på hotellet i Mora? Bli gravid, gå på bidrag och aldrig komma någon stans? Flytta till Kristinehamn och plugga i Karlstad till förskolelärare? Är så glad att jag tog chansen att komma hit. Jag hade säkerligen lika gärna kunnat flytta till någon stad i Sverige. Men det kändes som att det handlade om något mer, att satsa allt och hoppas på det bästa, en nystart. Så sant som min mamma brukar säga till mig : När man stänger en dörr så öppnas en ny.

 Är inte alls lika stressad längre, försöker se de mesta ur ett positivt perspektiv. Det är ingen dans på rosor att vara au pair, det är tuffa situtioner och mycket ansvar. Men det är det ju på alla andra jobb också. Det är inte själva USA som har frälst mig, det är jag själv. Inte trodde jag att jag var så självständig, att jag kunde fixa det här, bara släppa allt och dra.
--

Idag har hade jag ledig tid på förmiddagen så åkte en sväng till gymmet. Tog ett styrke och konditionspass, helsvettigt vill jag lova. Simmade några längder innan jag åkte hem igen. Hämtade barnen runt halv tre och sen var det full rulle hemma. Onsdagar är bad-dag, fixade ett stort varmt bubbelbad och barnen så där satt dem och plaska ett tag. Påminde mig om hur jag och mina sytrar brukade bada i badkar när vi var små!

Har slutat för inte så länge sen. Skulle egentligen träffat några tjejer ikväll och äta middag och åka skridskor i Reston Town Center. Alla fick helt plötsligt annat att göra, så ska bara vara hemma och ta det lugnt ikväll. Faktiskt rätt skönt, var inte så sugen på att träffa någon. Ska läsa lite i min bok och ha det fint.

I morgon och på fredag har jag tre barn hemma, no school så att säga. Funderar på om jag ska ta med barnen till ett Zoo i Reston som jag besökte för några veckor sen. Man kan mata och klappa djuren där, kan bli riktigt kul!

xoxo





Bilder från Reston Zoo

No comments: