Friday, November 25, 2011

Iförrgår hade jag en underbar dag med mina värdbarn. Satt i timmar och målade och pysslade med tjejen. Vi hade riktigt kul, länge sen jag skrattade så mycket. Tjejen sa att jag är den bästa au pairer dem haft för jag var så rolig. Var så kul att höra från henne!
Slutade jobba vid 8 tiden på onsdagen och då hoppade jag in i duschen. Efter det så snabbpacka jag ihop allt jag behövde ha med mig till PA. Hade pratat ihop mig med Martina om att åka in till Dc på en Thanksgiving fest på en klubb som heter Matè. Inte så lätt att hitta klubben, då den låg lite avsides. När vi väl kom dit så förklarade vakten för mig att man måste vara 21 för att gå in. Jag hade läst att det var 18 plus denna kväll så blev förvånad. Han var riktigt snäll mot mig och sa att jag kunde gå in men jag fick inte dricka något!

Vi mötte upp två au pair kompisar till Martina där inne som var riktigt trevliga. Helt plötsligt verkade det som vi skulle åka till en efterfest till ett German Houseparty som de kallade det. Var inte så sugen på att åka eftersom jag ville hem och få lite skönhetssömn innan resan. Martina och de andra lyckades övertala mig att jag skulle följa. Vi fick skjuss av några vi träffat inne på klubben som också skulle dit. Var kul på hemmafesten, de hade ett beerpong-bord och värsta musikanläggningen.

De vi åkte dit med hade lovat att köra mig och Martina till tågstationen runt 4 på morgonen men vi kom inte dit förens vid halv 7 på morgonen. Solen började gå upp när vi var på väg hem, och ångest kröp sig fram. Bra jobbat att komma hem 8 på morgonen när man ska iväg på semester vid kl 10.. Lyckades sova en timme och sen var det bara till att göra sig i ordning. Kan säga att det var värt det i alla fall. Hade kul och träffade mycket nytt folk och nya au pairer.

Vi åkte iväg till PA på morgonen och jag försökte sova i bilen med det var inte lätt. Barnen var så uppspelta. Vi kom fram runt kl 14 och då bjöds det på grönsaker, dipp och ostbricka. Passade mig alldelses utmärkt, barnen fick äta grillade ostmackor. Försöker hålla mig till LCHF även fast jag är här men inte så lätt. Jag får äta det jag blir bjuden på helt enkelt.

Jag satte mig ner i soffan efter vi ätit och då var det kört, slockna på en minut. De väckte mig och sa att jag kunde lägga mig i ett av sovrummen så jag kunde ligga bekvämare. Pinsam jag är, men vad skönt det var att sova vill jag lova. När jag rätt så ofriviligt tvingade mig själv att vakna till liv igen så var det dags att göra i ordning för Thanksgiving middagen. Kalkonen var stor precis som man sett på film. De bjöds också på brödpudding, potatismos, sötpotatisgratäng, sås, bönlåda, tranbärsgelé, brysselkål och majs, tror inte jag kommer ihåg något mer. Till detta avnöjts ett härligt blåbärsvin till de vuxna som var de första i alkohol väg jag druckit sen jag kom hit. Mycket av maten kom från deras trädgård även blåbären till vinet. Till efterrätt serverade mormor hennes hemmagjorda äppelpaj och pumpapaj med vaniljglass.

Innan vi började äta så hade ett av barnen ideén att vi alla skulle säga vad vi är tacksamma för. Mamman sa något så fint, hon var tacksam över att jag var med och att deras familj inte skulle funka utan mig. De är alltid så himla snälla mot mig! Själv var jag tacksam över att få vara där och spendera min första Thanksgiving med dem. Snacka om söt mormor, hon hade bakat glutenfria kakor åt mig. Efter middagen så hjälpte jag till att plocka utan all mat, var så mycket som blev över. Sen diskade jag allting, de har ingen diskmaskin men de gick bra ändå. Har ju bott i lägenheten i ett år utan diskmaskin!

Sov som en stock hela natten och vaknade för inte så länge sen, runt halv 9. Vi har delat upp oss och sover i två olika hus som ligger bredvid varnandra eftersom vi är så många. I morse när jag kom ner hit till mormors hus så gjorde hon bacon och ägg som frukost till mig. Naturen är väldigt annorlunda här men vacker! Verkligen glad att jag fick följa med dem hit, kul att se mer i från detta land.

Idag är det något som kallas Black Friday, alla affärer har extra bra priser. Man skulle väl ha vart och shoppat idag men shoppar ju jämt annars så. Sett på nyheterna hur folk är heltokiga för att köpa billiga saker. Man kunde tydligen förköpa en parkeringsplats för 70 kr på walmart. En galen kvinna sprejade folk med pepparsprej (även barn) för att köpa ett xbox 360 för halva priset. 20 personer blev skadade men hon fick då sitt xbox.

Xoxo

No comments: