Monday, November 21, 2011

Vart en riktigt bra och härlig dag. Måndagar brukar alltid vara lite smått sega med inte idag. Var riktigt aktiv i morse för omväxlings skull. Inte vad jag hade förväntat mig eftersom jag hade riktigt svårt att somna i natt. Vred och vände i tre hemska timmar. Var så frustrerad för jag ville verkligen sova.. Slängde ner täcket på golvet för att det var så varmt, sen började jag frysa så bara att plocka upp det igen. Jobbig natt i överhuvudtaget.

Vaknade i alla fall på förvånansvärt bra humör och jobbade en timme, som vanligt. Efter det började jag städa hela rummet, organiserade med lådor och skåp, tvättade täcket och sängkläderna. Så skönt att få lite gjort, känner hur jag för det mesta glider runt på rosa moln. Började jobba vid 1 och då åkte jag och killen iväg på physical therapy, han fick träna på att säkert gå upp och ner ur rullstolen och sen blev det att gå på löpbandet. Kul att ser hur han utvecklas! Hoppas att han en dag kan ha nytta av allt han lär sig och bli självständigare.

När vi var klara där gasade vi iväg och hämtade upp de andra barnen. Skulle egentligen åkt iväg för allergisprutor idag men det blev inställt. Rätt skönt, blir så mycket åkande fram och tillbaka. När vi kom hem så låg det ett paket framför dörren. Alla barnen undrade vad det var och när jag gick fram och kolla så stod det Hanna på paketet. Blev överraskad hade inte väntat mig något, det var från min söta mamma! Marabou choklad, tidningar, lchf information, en konservöppnare, ett antal disktrasor och ett brev. Blev så himla glad, äntligen kan jag öppna konservburkar och torka av bordet! Tack mamma du är bäst

Idag kände jag att det var dags att utnyttja mina matlagings skills. Så satte igång med ett par grekiska biffar delux. Brukar vanligtvis bara ha i fetaost men denna gång stekte jag klippt bacon och hackad lök och hade i. Snacka om gott, kommer definitivt göra om det!

Mamman kom hem vid halv 7 och då var det bara att byta om och dra sig till gymmet. Inget att fundera på för då kommer alla dåliga ursäker varför det är mycket bättre att vara hemma och träna i morgon istället. Gick på ett härligt strykepass, vart där några gånger nu på samma pass och instruktören verkar alltid så glad att se mig. Idag pratrade han med mig i säkert 10 min efter det var slut. Han är väldigt trevlig men fattar inte riktigt varför han är så snäll.

På torsdag bär det av till Pennsylvania med min värdfamilj för att fira Thanksgiving i deras mormors hus. Ser fram emot det jätte mycket, lär snart börja fundera på vad jag ska ta med mig. Inte säker på om datorn kan hänga med.

Sen jag kom hit har jag börjar hitta så mycket nya bra band och återupptäcka musik som jag lyssnade på förr. Beror kanske på att jag skaffat spotify premium har också fått tips av andra och börjat söka mer musik själv. Känns så bra, musik gör mig så lycklig. Saknar att spela med gamla klassen,  saknar mitt trumset och min gitarr.

Tackar så hjärtligt för alla mejl och meddelanden som trillar in titt som tätt, gör mig alltid lika glad!

Xoxo
Hanna


Klassen på studentveckan

Sankar mina partypinglor, Elinor och Cissi
Pennsylvania, dit jag ska på torsdag
Paket från mami

3 comments:

Anonymous said...

Hanna; varför fattar du inte varför en MANLIG instruktör vill prata med dig efter passet?? You go girl!

Var det så lätt att bli "världens bästa"!?? I så fall hade jag gjort det mycket tidigare...

/Mammi

EGON said...

Fan vilken söt mamma du har!

Hanna Andersson said...

Sofie: Hon är sjukt söt!! Mamma: Du har alltid vad världens bästa!